2006+ Honda Civic Forum banner

09 Civic USB-aansluiting

111K views 97 replies 50 participants last post by  Wilmo  
#1 ·
Ik heb net een 09 Civic ontvangen. De USB-aansluiting in de middenconsole is anders dan elke USB die ik ooit heb gezien. In feite wordt deze in de handleiding beschreven als een USB-'adapterkabelaansluiting'. De handleiding zegt ook 'auto wordt geleverd met een 'adapterkabel''. Behalve dat de mijne die niet had en de dealer lijkt er (tot nu toe) niets aan te doen. Mis ik iets?? Of kan iemand advies geven over de benodigde kabel en of deze bij de auto zou moeten worden geleverd?:confused:

#2 ·
Er zou een kabel in de auto moeten zitten. De mijne zat in de armsteun in een plastic zak.

Verder hoop ik dat je ervan geniet. Welk model heb je?

#5 ·
Bedankt voor de reactie. Ik weet nu wat ik tegen de dealer moet zeggen.

1.8 ES automaat. Parelmoer zwart. Absoluut briljant. Had hiervoor een i-shift en ben blij dat ik de verandering heb gemaakt. Brandstofverbruik een stuk hoger, maar dat had ik verwacht.
Gefeliciteerd! Het brandstofverbruik zou moeten verbeteren naarmate hij inloopt. Ik denk dat het best goed moet zijn voor een automaat.

#7 ·
Omdat je een 08-model hebt, zou ik raden?

#8 ·
Maar ik heb het net gekocht - ik bedoel dat het nog nooit een 09-plaat erop heeft gehad, omdat ze geregeld hebben dat mijn privéplaat direct erop werd overgezet.

Maar hoort het de hierboven genoemde dingen te hebben en zo ja, waarom heeft het die dan niet? Hebben ze me afgescheept met een 08-model?

#9 ·
Het klinkt zeker zo.... Als je de Aux-ingang etc. niet in de armsteun hebt, dan heb je het oudere model....sorry

#11 · (Edited)
Slechts enkele 09-specificatieniveaus hebben USB. Sommige hebben alleen een Aux-ingang, ook in de middenarmsteun.
**** u een foto maken van de connector in uw auto?
Een Type R GT zou USB hebben, niet zeker van de ES-specificatieauto in de openingspost.

De pre-09's hebben helemaal geen aux-ingang af fabriek.

Controleer het VIN-nummer voor welk modeljaar het is.

#15 ·
#14 ·
Ik ben net beneden geweest om het VIN-nummer te halen, welk deel ervan bepaalt of het een 08 of 09 is, een hele lange reeks letters en cijfers...
Kijk hier hier.

#16 ·
Ik heb net een 09 Civic ontvangen. De USB-aansluiting in de middenconsole is anders dan welke USB ik ooit heb gezien. In feite wordt het in de handleiding beschreven als een USB 'adapterkabelcontact'. De handleiding zegt ook 'auto wordt geleverd met een 'adapterkabel'. Behalve dat de mijne dat niet had en de dealer lijkt er (tot nu toe) niets aan te kunnen doen. Mis ik iets?? Of kan iemand advies geven over de benodigde kabel en of deze bij de auto zou moeten zitten?:confused:
Ik heb hetzelfde probleem! Heb een 09 CTS (4 maanden oud), heeft een heel vreemde USB-poort. Advies van forumleden hier is dat er een adapterkabel bij zou moeten zitten, dus ik heb de dealer waar ik hem gekocht heb en een andere dealer gevraagd en ze zeggen allebei dat er geen kabel is en dat mijn USB-kabel een vreemde maat moet hebben (ik ben niet dom genoeg om dit te geloven!!) en mijn iPod zou er direct in moeten passen. Hoe kan ik er anders aan komen (bereid om te betalen!)? Ik heb geen cd's, want al mijn muziek staat op iTunes, dus ik zit voorlopig vast aan het luisteren naar de radio. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

#17 ·
Ik heb hetzelfde probleem! Heb een 09 CTS (4 maanden oud), heeft een heel vreemde USB-poort. Advies van forumleden hier is dat er een adapterkabel bij zou moeten zitten, dus ik heb de dealer waar ik hem gekocht heb en een andere dealer gevraagd en ze zeggen allebei dat er geen kabel is en dat mijn USB-kabel een vreemde maat moet hebben (ik ben niet dom genoeg om dit te geloven!!) en mijn iPod zou er direct in moeten passen. Hoe kan ik er anders een krijgen (bereid om te betalen!)? Ik heb geen cd's, want al mijn muziek staat op iTunes, dus ik zit nu vast aan het luisteren naar de radio. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.
Zou u een paar foto's van de connectoren kunnen plaatsen?

#20 ·
Zoals eerder gezegd, wordt het geleverd met een speciale kabel van nieuw, waarvan ik betwijfel of je die ergens anders dan bij Honda **** krijgen. Kortom, het is een vrij standaard uitziende stekker aan de ene kant en een USB-aansluiting aan de andere kant om dingen in te pluggen, het is in feite een adapter. Ik heb ze echter nog nooit in audiozaken of iets dergelijks gezien.

#26 ·
Even ter bevestiging van wat anderen hebben gezegd -

Mijn 09 Type R GT heeft de drie stopcontacten onder de centrale armsteun als standaard. Ook kwam hij van de dealer met een kleine kabel in een plastic zak.

Ik heb de kabel aangesloten op het stopcontact en vervolgens de iPod aangesloten op de kabel met behulp van de witte iPod-kabel die bij de iPod werd geleverd.

Alles werkte prima. Ik gebruikte trouwens een iPod touch 8gb tweede generatie.

#27 ·
Laatste ontwikkelingen in deze saga:

Vandaag naar de dealer geweest, de man van de onderdelenafdeling zegt dat hij nog nooit een van de adapterkabels heeft gezien en dat ze niet op de Honda-onderdelenlijst staan, dus hij kan er geen voor me krijgen!

Weet iemand wie me er een zou kunnen bezorgen? Ik ben bereid er een te kopen (hoewel ik niet denk dat ik dat zou moeten!), alleen om mijn iPod te kunnen aansluiten.

Ik ben behoorlijk geĂŻrriteerd (om het netjes te zeggen!) dat ik een aanzienlijk bedrag aan geld heb uitgegeven aan een 4 maanden oude auto van een dealer die zei dat hij iPod-connectiviteit had en ze kunnen geen kabel van 5 pond voor me krijgen die bij de auto geleverd had moeten worden.

Gezeur voorbij, waardeer alle hulp

#29 ·
Omdat ze je vertelden dat het iPod-connectiviteit had, moet je het terugbrengen naar hen en hen vervolgens uitdagen om een iPod erop aan te sluiten.
Goed plan. Het suggereert dat ze geen andere 09MY-auto's hebben verkocht. Ze zouden contact moeten opnemen met Honda UK, zeker. Alleen omdat iets niet in het dealersysteem staat, wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.

Even een gedachte, hebben ze gekeken naar die voor de 09 Jazz (die dezelfde aansluiting zou kunnen hebben)?

#31 ·
Probleem opgelost!!!

Ik heb eindelijk de ongrijpbare USB-adapterkabel!!

Mijn dealer heeft eindelijk het onderdeelnummer (39114-TFO-003) gevonden en zei dat ze het zouden bestellen, maar dat het me ÂŁ54 zou kosten, dus belde ik het Britse Honda Customer Services-nummer en sprak met een van de jongens daar.

Hij vertelde me dat deze kabel op de checklist voor de pre-sale van 2009-auto's zou moeten staan en dat de dealer dit zou moeten bestellen en het me gratis zou moeten leveren, wat ze nu hebben gedaan.

De klantenserviceman wees erop dat de dealer mogelijk niet op de hoogte was van dit onderdeel, aangezien dit alleen op beperkte 2009-modellen van toepassing is en ze mogelijk nog geen andere van deze modellen tweedehands hebben verkocht.

Bedankt voor alle berichten die me hebben geholpen.

Mijn auto is nu compleet.......nou ja, dat zal het zijn als ik die civinfo-sticker binnenkrijg, oh en die grotere lichtmetalen velgen die ik op het oog heb, oh en die verlaagde/verstevigde vering.......

#34 ·
Ik heb eindelijk de ongrijpbare USB-adapterkabel!!

Mijn dealer heeft eindelijk het onderdeelnummer (39114-TFO-003) gevonden en zei dat ze het zouden bestellen, maar dat het me ÂŁ54 zou kosten, dus belde ik het Britse Honda Customer Services-nummer en sprak met een van de jongens daar.

Hij vertelde me dat deze kabel op de checklist voor de voorverkoop van auto's uit 2009 zou moeten staan ​​en dat de dealer dit zou moeten bestellen en mij kosteloos zou moeten leveren, wat ze nu hebben gedaan.

De klantenserviceman wees erop dat de dealer mogelijk niet op de hoogte was van dit onderdeel, aangezien het alleen op beperkte modellen uit 2009 zit, omdat ze mogelijk nog geen andere van deze modellen tweedehands hebben verkocht.

Bedankt aan alle berichten die me hebben geholpen.

Mijn auto is nu compleet.......nou ja, dat zal het zijn als ik die civinfo-sticker binnenkrijg, oh en die grotere lichtmetalen velgen die ik op het oog heb, oh en die verlaagde/verstevigde vering.......
Dat is niets anders dan overdag beroving. [smilie=shock.gif]

#35 ·
USB-adapterkabel

Ik heb 6 weken geleden een Type S Honda Civic in ontvangst genomen en ik vroeg me af hoe ik mijn iPod of USB-stick op de USB-aansluiting kon aansluiten. Na dit op uw forum te hebben gelezen, realiseerde ik me dat ik een USB-adapterkabel nodig heb, aangezien er ook geen bij mijn nieuwe Civic werd geleverd.

Omdat ik niet echt verder kom door er nog een te proberen te krijgen van waar ik hem heb gekocht, vroeg ik me af of dit een standaard Honda-accessoire is of dat ik een elektronicawinkel binnen kan lopen en er een van kan kopen?

#37 ·
Ik heb 6 weken geleden een Type S Honda Civic in ontvangst genomen en ik vroeg me af hoe ik mijn iPod of USB-stick op de USB-aansluiting kon aansluiten. Na dit op uw forum te hebben gelezen, realiseerde ik me dat ik een USB-adapterkabel nodig heb, aangezien er ook geen bij mijn nieuwe Civic werd geleverd.

Omdat ik niet echt verder kom met het proberen er een te krijgen van waar ik hem heb gekocht, vroeg ik me af of dit een standaard Honda-accessoire is of dat ik een elektronicawinkel binnen kan lopen en er een van hen kan kopen?
Je had deze kabel gratis moeten krijgen toen je je nieuwe auto ophaalde. Ga terug naar uw leverende dealer en dring erop aan dat hij u de kabel kosteloos geeft. Als hij dat niet doet, neem dan contact op met Honda en vraag hen om hulp.

Toen ik een paar weken geleden mijn nieuwe auto ophaalde, zat de kabel al in de armsteun en, zoals al door anderen is gezegd, zat hij in een kleine plastic zak.

Succes maat!