2006+ Honda Civic Forum banner

Przednie amortyzatory - Co kupić?

2 reading
14K views 53 replies 9 participants last post by  Romcorin  
#1 ·
Mam kilka cieknących przednich amortyzatorów, które zamierzam wymienić. Planuję kupić amortyzatory Sachs, aby pasowały do ​​oryginalnych (+ nowe łączniki stabilizatora), ale co jeszcze powinienem wymienić, będąc tam?

Czy warto kupić nowe łożyska i mocowania? Jeśli tak, jaki jest najlepszy producent części zamiennych, części Honda OE wydają się zbyt drogie dla tak starego samochodu.
 
#2 ·
Przebudowałem przednie i tylne zawieszenie w moim samochodzie, ale utknąłem przy zakładaniu przednich kolumn resorujących, ponieważ inne problemy życiowe były ważniejsze.

Wymieniłem wszystko na kolumnie resorującej, od osłony przeciwpyłowej/odboju, łożyska i górnego mocowania. Dostałem amortyzatory Sachs, mogę podać numery części, jeśli chcesz, ale szukałem ich na eBayu i oba wydają się być oryginalnymi Sachs.

To wszystko jest trochę drogie, jeśli się to zsumuje, tak...

Obniżyłem swój samochód w tym samym czasie, ponieważ standardowe sprężyny są szczerze mówiąc do niczego, nie sądzę, żeby ich liniowy skok w ogóle pomagał w udoskonaleniu.
 
#4 ·
Przebudowałem przednie i tylne zawieszenie w moim samochodzie, ale zatrzymałem się na zakładaniu przednich kolumn resorujących z powodu innych problemów życiowych, które były ważniejsze.

Wymieniłem wszystko na kolumnie resorującej od osłony przeciwpyłowej/odboju, łożyska i górnego mocowania. Dostałem amortyzatory Sachs, mogę podać numery części, jeśli chcesz, ale szukałem ich na eBayu i oba wydają się być oryginalne Sachs.

To wszystko jest trochę drogie, jeśli się to zsumuje, tak...

Obniżyłem swój samochód w tym samym czasie, ponieważ seryjne sprężyny są szczerze mówiąc do niczego, nie sądzę, żeby ich liniowy skok sprężyny w ogóle pomagał w udoskonaleniu.


View attachment 320655
Jakie to kompresory masz @Negativvv ?
 
#12 ·
Amortyzatory/sprężyny Bilstein mogą być alternatywą dla Sachs, jeśli możesz je zdobyć. Zmień również mocowania górne/łożyska, SNR-NTN KB674.03 to ten, który należy wziąć, taki sam jak OEM, ~40 euro za stronę.
Tak, wszyscy wydają się oceniać Bilsteiny, ale szczerze mówiąc, szukam tylko czegoś taniego i wesołego, więc Sachs wydają się najlepszą opcją.

Dzięki za numer łożyska, wydają się całkiem rozsądne.
 
#7 ·
Poszedłem z Bilstein B4 (22-213983/22-213990 - od Larkspeed) Mocowania górne i łożyska Borg & Beck (BSM5449 - Parts in Motion) Oraz kilka odbojów Monroe i osłona amortyzatora (Autodoc). Nie polecam ich, ponieważ odboje z jakiegoś powodu zaczęły piszczeć po tygodniu, a osłony były trochę za krótkie, jak dla mnie. Byłem na obniżających sprężynach, więc YMMV, jeśli na standardowej wysokości.
 
#11 ·
Wybrałem Bilstein B4 (22-213983/22-213990 - z Larkspeed)
Górne mocowania i łożyska Borg & Beck (BSM5449 - Parts in Motion)
Oraz kilka odbojów i osłon amortyzatorów Monroe (Autodoc). Nie polecam ich, ponieważ odboje z jakiegoś powodu zaczęły piszczeć po tygodniu, a osłony były trochę za krótkie jak dla mnie. Miałem na uwadze sprężyny obniżające, więc YMMV, jeśli masz standardową wysokość.
Dzięki, w takim razie uniknę tych odbojów, czy stare były zużyte, kiedy je wymieniłeś, czy miały jeszcze trochę życia?
 
#8 ·
Kupiłem również mocowania i łożyska Borge & Beck od Car Parts in Motion... Do odbojów dostałem te Zestaw osłony przeciwpyłowej amortyzatora pasuje do HONDA CIVIC Mk8 1.8 Front 2005 on Protect KYB 4909500895283 | eBay Jeszcze nie na samochodzie, więc nie mam pojęcia, jak się sprawdzą podczas jazdy. Mam nadzieję, że nie będą skrzypieć na sprężynach Tein. Części samochodowe to istne pole minowe... Weźmy na przykład te: Honda Civic Mk8 2005 - 2011 Przedni amortyzator + górny mocowanie PARA JAKOŚĆ OEM | eBay Nie założyłbym ich do mojego samochodu, twierdzą, że diesle i benzyna mają te same amortyzatory, co moim zdaniem nie jest prawdą... Jest prawdopodobne, że będą "ok", tylko nie do końca zgodne z oryginalną specyfikacją. Chociaż nie zdziwiłbym się, gdyby zniszczyły się wcześniej niż amortyzator dobrej marki.
 
#9 ·
Mam kilka cieknących przednich amortyzatorów, które zamierzam wymienić. Planuję kupić amortyzatory Sachs, aby pasowały do ​​oryginalnych (+ nowe łączniki stabilizatora), ale co jeszcze powinienem wymienić, będąc tam?

Czy warto kupić nowe łożyska i mocowania? Jeśli tak, jaki jest najlepszy producent na rynku wtórnym, części Honda OE wydają się zbyt drogie dla tak starego samochodu.

View attachment 320651
View attachment 320652
Jeśli chodzi o łączniki stabilizatora, wybrałem Meyle HD, sprzedawca ebay johnnyboy-1.
Borg & Beck dla górnego mocowania i zestawu łożysk
Patrząc na stan amortyzatorów, prawdopodobnie będziesz potrzebować nowych dolnych nakrętek i śrub - części Honda 90188SMG305 i 90213SR3013, niestety około 17 funtów za zestaw i jest ich 4.

Jest też gumowa podkładka, na której osiada dolna część sprężyny, ponownie część Hondy za około 4 funty - @bayzoo użył części Vauxhall, ale nie pamiętam szczegółów

Ograniczniki i osłona są do Ciebie, ponieważ mogą nadawać się do uratowania

Tuleje ARB prawdopodobnie też będą do wymiany, oryginały Hondy są raz tanie, sprawdź Cox motor parts
 
#10 ·
Do łączników stabilizatora wybrałem Meyle HD, sprzedawca na ebay johnnyboy-1.
Borg & Beck do górnego mocowania i zestawu łożysk
Patrząc na stan amortyzatorów, prawdopodobnie będziesz potrzebować nowych dolnych nakrętek i śrub - części Honda 90188SMG305 i 90213SR3013, niestety około 17 funtów za zestaw, a są ich 4.

Jest też gumowa podkładka, na której osiada dolna część sprężyny, ponownie część Honda za około 4 funty - @bayzoo użył części Vauxhall, ale nie pamiętam szczegółów

Ograniczniki i osłona są do Ciebie, ponieważ mogą być do uratowania

Tuleje ARB prawdopodobnie też będą do wymiany, oryginalne Hondy są tanie jak na raz, sprawdź części Cox motor
Dzięki Wilmo, na pewno odetnę te śruby, miałem koszmar z tymi do tylnych amortyzatorów.

Czy tuleje stabilizatora można w razie potrzeby wymieniać osobno? Nie próbuję być tani, po prostu muszę to zrobić szybko, jeśli mogę.
 
#13 ·
Numery części Sachs to 313591 dla lewego przodu i 313592 dla prawego przodu.

Kupiłem palnik w przygotowaniu do tego, że moje łączniki stabilizatora będą w strasznym stanie.

Jednak moje naprawdę nie wyglądają tak źle...

320676


Ten wał napędowy był w samochodzie tylko 10 miesięcy, to tylko rdza powierzchniowa, ale i tak wygląda dość paskudnie...
 
#15 ·
Numery części Sachs to 313591 dla lewego przodu i 313592 dla prawego przodu.

Kupiłem palnik w przygotowaniu do tego, że moje łączniki stabilizatora będą w opłakanym stanie.

Jednak moje naprawdę nie wyglądają tak źle...

Ten wał napędowy jest w samochodzie dopiero od 10 miesięcy, to tylko rdza powierzchniowa, ale i tak wygląda dość paskudnie...
Wow, wygląda na idealny w porównaniu, po prostu pokazuje, co sól drogowa może zrobić z samochodem używanym na co dzień
 
#19 ·
Czy wielu z was stwierdziło, że konieczna była wymiana górnych i dolnych gumowych gniazd tylnych sprężyn? A może mogę być dość pewny, że będą one nadawały się do ponownego użycia?
Moje były w porządku przy przebiegu 116 tys. km, po prostu umieściłem sprężyny w górnych i dolnych gniazdach i było dobrze.

Moim zdaniem belka skrętna jest cały czas obciążona, ponieważ sprężyny zawsze będą ściśnięte z gniazdami, więc o ile same gniazda nie przetarły się do metalu, co u mnie nie miało miejsca, to po prostu kontynuowałbym ich używanie.
 
#32 ·
Aktualizacja:

W końcu udało mi się wszystko zainstalować (pomijając tuleje ARB, które zostały opóźnione). Niestety, najwyraźniej zrobiłem coś źle i po obu stronach słychać stukanie. Postępowałem zgodnie z instrukcją Haynesa i jedyną rzeczą, której nie zrobiłem zgodnie z książką, był moment dokręcania (wyobrażam sobie, że to jest przyczyną), chociaż używałem go wcześniej i nie sądzę, żebym był daleko, np.:
  • Nakrętka tłoka 54 Nm -> pełny wysiłek na kluczu lotniczym, w przybliżeniu ta sama pozycja końcowa co oryginał (który byłby również sachs)
  • Śruby mocujące górne 54 Nm -> pełny wysiłek na standardowym kluczu 250 mm
  • Śruby dolne do mocowania piasty 106 Nm -> pełny wysiłek na 450 mm łomie
  • Nakrętki łącznika stabilizatora 29 Nm -> duży wysiłek na standardowym kluczu 250 mm
Rozumiem, że powinienem używać klucza dynamometrycznego, ale nie mam takiego, czy ktoś ma jakieś przemyślenia na temat tego, co może być nie tak? Zamierzam przyjrzeć się temu jutro i spróbować to poskładać. Moim najlepszym przypuszczeniem jest to, że niektóre śruby są niedokręcone i ślizgają się w swoich otworach, gdy samochód przejeżdża przez nierówności.


Podsumowanie dotychczas:
Wszystkie specyfikacje momentu obrotowego zaczerpnięte z instrukcji Haynesa

Lista zakupów:
2 x amortyzator Sachs (313 591 i 592) - 160 £ z Autodoc
2 x sprężyny Sachs (998 551) - 70 £ z Autodoc
2 x łączniki stabilizatora SKF (VKDS 843003) - 20 £ z Autodoc
2 x zestaw naprawczy SNR (łożysko i mocowanie górne, KB674.03) - 90 £ z Autodoc
2 x osłona przeciwpyłowa i zestaw odbojników KYB - 15 £ z Autodoc
2 x podkładka sprężyny (51403-SMG-E01) - 12 £ z Hondy
4 x śruby/nakrętki dolne (90188-SMG-305 i 90213-SR3-013) - 55 £ z Hondy

Z perspektywy czasu sprężyny, górne mocowania, łożyska i śruby/nakrętki dolne można było prawdopodobnie uratować i wyobrażam sobie, że wytrzymałyby jeszcze rok lub dwa. Jednak biorąc pod uwagę, jakim bólem było to zadanie, cieszę się, że wszystko wymieniłem. Oznaczało to również, że mogłem wstępnie zmontować rozpórki w domu przed rozpoczęciem.

Montaż rozpórek:
Użyłem ściągaczy do sprężyn Sealey, czułem się niebezpiecznie, ale wszystko poszło dobrze, musiałem podgrzać osłonę, aby ją zamontować, ale bez większych problemów. Nakrętkę tłoka (18 mm) należy dokręcić momentem 54 Nm.

Image


Demontaż starych rozpórek:
Wypożyczyłem do tego szlifierkę kątową bezprzewodową i cieszę się, że to zrobiłem, łączniki stabilizatora były do wyrzucenia i oba trzeba było odciąć, dodatkowo jedna ze śrub mocujących dolnych (19 mm) była zablokowana (chociaż myślę, że prawdopodobnie mógłbym założyć na nią nasadkę z pewnym piłowaniem). O dziwo, największym problemem był wspornik przewodu hamulcowego, śruba tam była całkowicie zardzewiała i nawet zestaw do wyciągania nie mógł sobie z tym poradzić, trzeba było ją na końcu zeszlifować. Upewnij się, że zabezpieczyłeś piastę za pomocą gumki, aby zapobiec wyskoczeniu osi i kup klucz offsetowy (14 mm) do śrub mocujących górnych.

Poniżej możesz zobaczyć zdjęcie starej rozpórki, po stronie kierowcy w zasadzie eksplodowała i cały obszar był pokryty płynem, chociaż sprężyny wyglądały dobrze, a górne mocowanie/łożyska nie miały luzu.

Image


Montaż nowych rozpórek:
Porównawczo łatwizna (pomijając problem zauważony na początku), w zasadzie odwrotność demontażu, ale musisz obciążyć dolne ramię przed dokręceniem śrub do specyfikacji (106 Nm dla dwóch dolnych śrub, 54 Nm dla górnych śrub mocujących, 29 Nm dla nakrętek łącznika stabilizatora). Tymczasowo przymocowałem wspornik przewodu hamulcowego do nowej rozpórki za pomocą opasek zaciskowych i będę musiał zamówić nową śrubę. Zauważ, że zdjęcia poniżej zostały zrobione przed dokręceniem wszystkiego.

Image
Image
 
#33 ·
Trudno zdiagnozować, ponieważ jest tak wiele rzeczy, które mogą być luźne lub nie do końca w porządku, ale żeby rzucić kilka myśli:
  • czy kontrowałeś śruby kluczem płaskim podczas dokręcania łączników stabilizatora? A może po prostu dokręciłeś je do tarcia łożyska?
  • sprężyny w kolumnach na pewno mają gumowe siedzenia, prawda?
  • sprężyny w kolumnach siedzą w górnej i dolnej części na ogranicznikach?
  • kolumny zostały zamontowane ze strzałkami na górnych mocowaniach na zewnątrz samochodu?
  • czy tuleje stabilizatora są tak zużyte i luźne, że mogą być jedyną przyczyną stuków?
  • nie zaszkodzi ponownie dokręcić 3x 54 Nm górnych śrub mocujących po przejechaniu kawałka, na wypadek gdyby wcześniej były zbyt luźne i teraz się ułożyły

Chwytam się słomki, szczerze mówiąc, możesz wysłać zbliżenie kolumny na wypadek, gdyby coś wyglądało nie tak...
 
#34 ·
Trudno zdiagnozować, ponieważ jest tak wiele rzeczy, które mogą być luźne lub nie do końca w porządku, ale żeby rzucić kilka myśli:
.....
Chwytam się słomki, szczerze mówiąc, możesz wysłać zbliżenie zdjęcia kolumny, na wypadek gdyby coś wyglądało nie tak...
Dzięki za sugestie, zrobiłem to wszystko (opuszczenie nakrętek łączących, zamontowanie gumowych siedzeń i sprężyn przeciwko ogranicznikom u góry i u dołu, strzałki górnego mocowania skierowane do przodu i do tyłu oraz na zewnątrz samochodu). Nie sprawdziłem tulei ARB, więc to będzie pierwsze na mojej liście jutro, spróbuję dokręcić wszystko teraz, gdy zrobiłem krótką jazdę próbną i zobaczę, czy to pomoże.
 
#36 ·
Kolejny, czy jest możliwe, że same nakrętki tłoka nie są wystarczająco dokręcone?
To może być możliwe, ale sądzę, że są blisko właściwego momentu obrotowego, włożyłem sporo wysiłku z długim kluczem lotniczym, a nakrętki są w podobnej pozycji do oryginalnych, które wyjąłem (wszystkie nowe komponenty są OEM, więc przypuszczam, że wszystko powinno być dość podobne). Dostanę jednak klucz offsetowy i jeszcze raz sprawdzę.
 
#41 ·
Jestem pewien, że mój samochód wydaje się bardziej "workowaty" niż wtedy, gdy po raz pierwszy zainstalowałem nowe zawieszenie.

Sprawdzę wszystko ponownie za kilka dni, może to nawet zawieszenie osiada i trzeba dokręcić nakrętkę amortyzatora/tłoka.
Mój FN2 teraz wydaje się nieco płynniejszy na drodze po przejechaniu około 4 tys. mil na nowych amortyzatorach. Więc przypuszczam, że osiadł i wewnętrzne tuleje się ułożyły.
 
#42 ·
Dziwne, nigdy nie musiałem dokręcać centralnej śruby na kolumnie resorującej po wymianie. Dokręcam do specyfikacji fabrycznych i nigdy więcej ich nie dotykam. Zawsze wymieniam górne mocowanie w tym samym czasie i wszystko wyrównuję. W górnym i dolnym mocowaniu. Zajmuje to około 40 minut na kolumnę resorującą z cierpliwością i podwójnym sprawdzaniem, czy wszystko jest prawidłowo ustawione, z zaciskami na podjeździe. Również podwójne sprawdzanie, czy części zamienne są prawidłowe i konieczność powrotu do warsztatu, jeśli tak nie jest. Wyjąłem wahacze i nałożyłem sporo smaru silikonowego na tuleje ramy pomocniczej, ponieważ powodują irytujące kliknięcia. Miałem to w swoim dieslu.
 
#44 ·
Dziwne, nigdy nie musiałem dokręcać centralnej śruby na kolumnie resorującej po wymianie. Dokręcam do specyfikacji fabrycznych i nigdy więcej ich nie dotykam. Zawsze wymieniam górne mocowanie w tym samym czasie i wszystko wyrównuję. W górne mocowanie i dolne. Zajmuje to około 40 minut na kolumnę resorującą z cierpliwością i podwójnym sprawdzaniem, czy wszystko jest prawidłowo ustawione, z zaciskami na podjeździe. Również podwójne sprawdzanie, czy części zamienne są prawidłowe i konieczność powrotu do warsztatu, jeśli tak nie jest. Wyjąłem wahacze i nałożyłem dużą ilość smaru silikonowego na tuleje ramy pomocniczej, ponieważ powodują irytujące kliknięcia. Miałem to w moim dieslu.

A takżę te małe gumowe podpory na dole kolumn resorujących powodują słyszalne stukanie, jeśli zostaną zapomniane.

Musiałem zrobić przednie kolumny resorujące w obu moich 8G Civic.
Podczas montażu kolumn resorujących za pomocą ściągaczy do sprężyn istnieje pewien stopień swobody co do tego, jak bardzo ściskasz sprężyny. Oczywiście nie byłbyś w stanie założyć łożyska i górnego mocowania, jeśli nie ścisnąłeś ich wystarczająco. Ale możliwe jest, że gdy ciężar samochodu spoczywa na sprężynach, ściskają się one dalej. Wtedy mógłbyś dokręcić je mocniej po zamontowaniu kolumny resorującej w samochodzie. Zależy to tylko od tego, jak bardzo ścisnąłeś sprężyny podczas montażu nakrętki.
Myślę, że to musiało się stać. Sprężyny prawdopodobnie nie zostały w pełni ściśnięte podczas montażu, a górne mocowanie musiało po prostu dociskać do sprężyny, a nie do górnej części tłoka.
 
#43 · (Edited)
Podczas montażu kolumn resorujących ze ściągaczami do sprężyn, istnieje pewien stopień swobody co do tego, jak bardzo ściskasz sprężyny. Oczywiście nie byłbyś w stanie założyć łożyska i górnego mocowania, jeśli nie ścisnąłeś ich wystarczająco. Ale możliwe jest, że gdy ciężar samochodu spoczywa na sprężynach, ściskają się one dalej. Wtedy będziesz mógł dokręcić nakrętkę tłoka po zamontowaniu kolumny resorującej w samochodzie. Zależy to tylko od tego, jak bardzo ścisnąłeś sprężyny podczas montażu kolumny resorującej.
 
#47 ·
Od czego zacząć z przednim zawieszeniem? Czy cały ten plastik pod przednią szybą musi być najpierw usunięty, aby odsłonić górne mocowania?
Jest kilka pokryw dostępowych, które można po prostu zdjąć śrubokrętem płaskim. Jest trochę ciasno (potrzebne będą klucze offsetowe), ale do zrobienia.
 
#48 ·
Jak mówi @Michael12345, można uzyskać dostęp do śrub na górze rozpórek, po prostu zdejmując małą plastikową klapkę dostępu. Jednak narzędzia większości ludzi są zbyt duże i/lub dłonie są zbyt grube, aby to zrobić w ten sposób. Większość nasadek będzie za duża, możesz mieć szansę z kluczami z grzechotką.

Warto to rozważyć, ponieważ zdjęcie osłony to trochę kłopot. Video
Ale szczerze mówiąc, możesz docenić światło i przestrzeń podczas instalacji nowych rozpórek.