2006+ Honda Civic Forum banner

Brandstofwisselingen?

214 views 5 replies 6 participants last post by  Soichiro  
#1 ·
Hallo, ik rijd al heel lang met mijn Civic 1.8es uit 2010 op Sainsbury's super unleaded E5 zonder problemen - hij rijdt prima. Maar de laatste twee keer reed hij slecht, met kleine misfires en sputteren bij stationair draaien, en ook een beetje hoesten bij acceleratie.

Dus ik schakelde meteen weer over op Esso supreme 99 E5, reed veel beter, schakelde daarna weer terug naar Sainsbury's en het is weer waardeloos! Verbruikt ook meer brandstof!

Ik had een gerucht gehoord dat benzinemaatschappijen nu geleidelijk het ethanolgehalte tot de volle 5 en 10% verhogen.
Dus ik dacht, ik controleer Sainsbury's E5 bij mij in de buurt - het is nu 4%. Ik weet zeker dat ik video's op tube heb gezien waar andere mensen het hebben getest en het ongeveer 2,5% was.
Ik ga als volgende Esso testen om te zien wat dat momenteel is. Hebben anderen dit ook gemerkt?

#2 ·
Interessant, ik heb de "nieuwe" brandstof nog nooit gebruikt (E5 of E10, ik weet het niet meer) Ik rijd niet veel kilometers, dus een paar pond extra aan brandstof vind ik niet erg. Mijn nichtje, die een Ford Ka had, probeerde het en haar auto reed vreselijk. Ik gebruikte meestal Tesco Momentum of BP Ultimate. Er is eerlijk gezegd geen Sainsbury's bij mij in de buurt. Hoe is jouw mpg?