2006+ Honda Civic Forum banner

Locatie van de airbag SRS-module

18K views 3 replies 4 participants last post by  egraphistudios  
#1 ·
Hallo,

Ik heb een 2008 2.2EX die betrokken was bij een ongeluk waarbij de airbag van de bestuurdersstoel werd geactiveerd. De auto is gerepareerd voordat ik hem kocht, maar het SRS-airbaglampje brandt sindsdien. Dit moet nu worden opgelost om de APK te halen. Honda heeft gezegd dat ik een nieuwe SRS-module nodig heb (833 ÂŁ gemonteerd), maar ik heb gezien dat sommige bedrijven beweren dat ze de crashgegevens in de bestaande module kunnen resetten (25 ÂŁ), heeft iemand ervaring met het proberen hiervan?

Waar in de auto bevindt zich de SRS-module? Kijkend naar de onderdelencatalogus lijkt het in de buurt van het dashboardkastje te zitten? http://www.lingshondaparts.com/HPL/image_car_large/17SMG601/imge/B__1341.jpg

Bedankt.

#2 ·
De SRS-eenheid bevindt zich achter de middenconsole, direct onder de radio, die aan de vloer is vastgeschroefd. Dit is hetzelfde voor de meeste Honda-voertuigen. Je **** het niet missen, een kleine vierkante eenheid met twee gele connectoren aan de voorkant.

#4 ·
Ja, het zit onder de versnellingspook als je de dashboardpanelen verwijdert.

3x 6-sterbouten om te verwijderen en 2 gele connectoren en het is verwijderd. Vervang of stuur op naar SRS reset en plaats terug.

Zorg ervoor dat uw positieve batterij is losgekoppeld bij het verwijderen en terugplaatsen van de SRS-eenheid.

Gebruik na installatie een codeverwijderingsapparaat om een SRS-foutcode in de ecu te verwijderen.