2006+ Honda Civic Forum banner

200.000+ club - Civics met hoge kilometerstand

1 reading
106K views 194 replies 59 participants last post by  Nickh6511  
#1 · (Edited)
Mijn 2.2 CDTI Civic heeft net de 215.000 mijl aangetikt en ik kan eerlijk zeggen dat het de meest betrouwbare auto is die ik ooit heb gehad! :grin2:

Ik heb hem sinds ongeveer 100.000 mijl en gebruik hem elke dag. Ik werk nu dichter bij huis, dus de tijd van 20.000 mijl per jaar is voorbij, maar hij blijft maar gaan!

Hij heeft nog steeds de originele turbo, injectoren, dempers, veerbussen, aircopomp, wiellagers... bij 220.000 mijl had mijn vorige Golf 150PD uit 2002 dat allemaal moeten vervangen.

In mijn bezit, afgezien van de verwachte verbruiksartikelen en service-items, heeft hij nodig gehad:

• Een vervangende koppeling (maar nog steeds met originele DMF)
  • Een reparatie van een lekkage in de kofferbak (het was de gebruikelijke scheur aan de achterkant van de dakgoten)
  • Een flash van de ECU om een stotterfout te verhelpen
  • Voorste stabilisatorstangen en ARB-bussen
  • Een ABS-sensor
  • De doe-het-zelf reparatie voor de inklapbare spiegels

Dat is het!

Ik krijg af en toe de foutmelding "P2004 Intake Manifold Runner Control Stuck Open" om de 3-6 maanden, maar ik wis hem gewoon met een bluetooth OBD2-lezer.

Qua onderhoud is hij altijd naar Honda geweest om het boekje te laten stempelen (voor ÂŁ 20/maand voor onderhoud met een leenauto en gratis brandstof, waarom niet), maar voor andere kleine ergernissen en dingen zoals ARB-bussen, remblokken & schijven, repareer ik die zelf en dit forum is een geweldige bron.

In de zomer op een lange snelwegrit kan ik 54-58 MPG zien. In de winter op korte ritten is het meer 42-45 MPG. (Vergelijk dat met de 1.0-liter benzine Civic van mijn vader uit 2017, hij ziet MPG in de 30's op een gemengde rit!) Het 2.2 dieselkoppel is geweldig om te slepen.

Iemand met meer kilometers die me kan laten weten wat ik kan verwachten als we de 250.000 mijl naderen? :grin2:

#2 ·
Ik zit ongeveer 2 jaar van 200k af - momenteel op 145k. Het volgende is tot nu toe gedaan sinds 64k:

1. Achterschijven twee keer. Achterste remblokken drie keer.
2. Voorschijven één keer. Voorste remblokken drie keer.
3. Alle 4 x schokdempers
4. Stabilisatorstangverbindingen en één bovenste draagarm.
5. Airco / klok middenscherm - opnieuw gesoldeerd vanwege ontbrekende / door elkaar gegooide tekens.
6. Koppeling en vliegwiel wachten nog op montage.
7. Mogelijk een nieuw uitlaatspruitstuk nodig :crying: - wacht op bevestiging van de CO-detector

#3 ·
...Misschien een nieuw uitlaatspruitstuk nodig :crying: - wacht op bevestiging van de CO-detector
In tegenstelling tot benzinemotoren zit er nauwelijks CO in dieseluitlaatgassen. Dus neem een negatief resultaat met een korreltje zout! Het is vrij duidelijk als er een scheur is, de opstijgende zwarte rook is te zien die bij het opstarten aan de achterkant van de motor omhoog komt.

Mijn Accord bereikt binnenkort 200.000 mijl. Nog steeds met de originele koppeling/DMF, turbo, brandstofpomp en injectoren, maar het spruitstuk is gescheurd en ik moest een paar jaar geleden de distributiekettingen vervangen. Injectoren zijn luidruchtig onder belasting, vooral met koude brandstof.

#6 ·
Over kilometers gesproken, het bewijst gewoon dat deze STANDARD iCTDi-eenheden enorm betrouwbaar zijn. Ik kan me herinneren dat HUB zijn EGR-blindplaten verkocht en ons vertelde dat als we de EGR niet zouden afdichten, onze motoren binnen de kortste keren zouden vast komen te zitten :grin2:
LoL - Ik zie de "How to" thread hier en dacht dat de mijne nu verstopt en vies moest zijn. Denk dat ik toen ongeveer 120k had, alles voor niets gestript, heel schoon dus het is wat mensen in hun auto's stoppen en hoe ze erin rijden >:)

#17 ·
#23 · (Edited)
Momenteel op 162k. Kocht het bij 131k en had het 18 maanden. Het enige slechte was dat de distributieketting een lichte rammel maakte bij stationair toerental, dus besloot ik het te laten repareren. Afgezien van een lekkende voorschokdemper is het eigenlijk best goed geweest. Best onder de indruk. Het is echter erg kieskeurig over welke olie het gebruikt.

#25 ·
Hoi, je hebt gelijk, de kwaliteit en het merk van de olie zijn belangrijk. De mijne staat op 204k en ik gebruik Shell helix 5w-40 zonder problemen. Hij verbruikt 1 liter olie tussen de beurten.
Ja, daar ben ik het mee eens. Ik heb gemerkt dat Mobil1 0w40 turbo diesel het beste is. Ik doe ongeveer 12.000 mijl per jaar en hij verbruikt geen olie. Verrassend genoeg vind ik dat de aanbevolen olie Castrol 5w30 een van de slechtste is. Hij zou 3 of 4 liter verbruiken tussen de olieverversingen als ik hem daarmee vul,

#47 ·
nu op 114k, het gaat jaren duren voordat ik 200k bereik, heb net uitgerekend dat het 14,3 jaar gaat duren:grin2:
ik
de bovenstaande quote was maart 2018 en stond op 114k.

Ik sta nu op 120k, slechts 6k in 18 maanden, ik moet meer rijden lol:wink3: