2006+ Honda Civic Forum banner

P1236 laaddruk boven verwacht

66K views 50 replies 12 participants last post by  marks-black-civic  
#1 ·
Net terug van mijn werk en het motormanagementlampje ging aan :(

Toch de wegenwacht gebeld en die kwam terug met "P1236 turbodruk boven verwachting". De wegenwachtman heeft het gewist en zei dat ik het toch maar moest laten nakijken, aangezien hij niet veel meer kon doen.

Is iemand dit al tegengekomen of weet iemand wat de oplossing zal zijn? Ik breng de auto sowieso morgenochtend naar Honda, want hij is nog steeds gedekt.

Groeten mensen

Ps zodra het lampje aanging voelde ik een lichte schok, maar daarna heb ik hem niet echt meer belast. Nadat de fout was gewist, heb ik hem wat toeren gegeven om op iets te letten, maar ik kon niets anders horen.

#2 ·
Ik denk dat je dat zeker aan de dealer moet overlaten ;)

Je hebt een variabele schoepenturbo die de druk kan veranderen...er is ook een bypass om overtollige druk te ontlasten. Er zijn ook sensoren voor de turbodruk. Er kan een storing zitten in een van deze of in de ECU-kaart.

Het gaat de vaardigheden/apparatuur van de meeste mensen ver te boven om er iets aan te doen.

#3 · (Edited)
Eindigt meestal met de turbo, variabele schoepen plakken meestal vast door overmatige koolstofophoping die overboost veroorzaakt, zeer zelden zijn de turbodruksensoren verkeerd. Laat de luchtmassameter controleren, want dit kan overmatige koolstofproblemen veroorzaken, en reinig de egr-klep.

#4 ·
Nou, de auto staat nu bij de dealer, hoewel de AA de storing heeft verholpen, is deze niet teruggekeerd tijdens het rijden of vermogensverlies, maar ik wil veilig zijn.

Ze kunnen ook de pingel controleren die ik krijg als de auto volledig stuurt.

In de tussentijd heb ik een 260 pk sterke VW eos om in te rijden, het voelt alsof ik hem aan het werk moet zetten omdat hij op benzine rijdt, maar toch erg mooi.

#5 ·
Honda zegt dat ze helemaal geen fouten aan de auto hebben gevonden :facepalm: Dus ik weet niet zeker wat er echt aan de hand is, je krijgt toch niet zomaar motormanagementlampjes zonder reden. Er werd gezegd dat er helemaal geen spoor van de fout was, dat zou zeker het geval zijn geweest als de wegenwacht de fout had gewist. Dat gezegd hebbende, zeiden ze dat mijn auto klaar was om opgehaald te worden en toen ik vroeg naar het kloppen bij het draaien op volle stuuruitslag, zeiden de jongens dat ze nooit wisten dat je dat probleem had :mad: Overweeg het naar een andere dealer te brengen, aangezien mijn auto binnenkort uit de garantie valt.

#6 ·
Deze fout kan door een aantal dingen worden veroorzaakt. De turbo wordt bestuurd door vacuĂĽm van de vacuĂĽmpomp en een elektrisch magneetventiel. Het kan dus een elektrische verbinding zijn, het vacuĂĽm, een vacuĂĽmslang, de solenoĂŻde of de turbo zelf.

Het is dus heel goed mogelijk dat het een lekkende slang is, een slechte elektrische verbinding of gewoon een willekeurig, vals ding.

Ook (niet zeker of het hier van toepassing is), kunnen opnieuw geprogrammeerde auto's dit doen wanneer ze echt hard worden gereden (of op een rollenbank). Een snelle reset is alles wat nodig is.

Als de fout niet terugkomt, zou ik me er geen zorgen over maken.

#7 ·
Proost Pottsy.

Ik haal de auto morgen op en moet de VW Eos terugbrengen :mad:
Ik zal een 2 liter turbo met 265 pk missen.

Hopelijk komt er verder niets van.

#8 ·
Net mijn 2e motorstoringslampje zien branden met dezelfde melding.

Ze niet laten weten dat ik het een tijdje geleden had en de AA het heeft gewist.

Begin me nu te irriteren :(

Zal haar misschien verkopen!

#9 ·
Haal het bij de dealers, maat... reset het deze keer niet.
Breng het naar een fatsoenlijke, beursgenoteerde Honda-dealer als je er een in de buurt hebt.
Overboost... als het optreedt, is het potentieel erg slecht voor de motor.

Heb je het ĂĽberhaupt opnieuw laten mappen?

Sorry, ik heb net je handtekening over Celtic gezien. Wat was het probleem?

#10 ·
Honda Derby heeft me vandaag meteen geholpen, alles opgelost en me de zogenaamde tests laten zien die ze uitvoeren, de motor in neutraal op 2000 tpm en dan weer op 3000 tpm laten draaien en een paar turbo-controles.

Ik heb niet vermeld dat ik dit een paar maanden geleden al heb gehad en dat de AA-man het heeft opgelost, voor het geval ik schade had, en ze probeerden te zeggen dat de AA-man mijn garantie ongeldig had gemaakt of zoiets.

Mijn auto is opnieuw gechiptuned en staat nu weer op de standaardinstellingen, omdat de auto aanvoelde als een automaat en de vertraging van de turbo echt slecht was.

Maar goed, ik gebruikte een Celtic 197 pk remap en er werd me verteld dat het de 194 pk versie was - om het zacht uit te drukken, ik was niet blij toen ik erachter kwam!

#11 ·
Ik rijd 140 mijl per dag en heb geen tijd om hem steeds naar Honda te brengen voor dit soort problemen.

Brengt me terug naar de tijd van mijn pug 206 en bobine problemen.

Als het aan de herprogrammering ligt, wou ik dat ik het nooit op de auto had gezet, niet de moeite waard.

#12 ·
Het spijt me dat te horen, maat.
Heb je contact opgenomen met Celtic over het lag-probleem?
Hebben ze de kaart geĂŻnstalleerd of was het DIY?

#13 ·
DIY hier, zal ik zeggen dat iemand me vertelde dat het 194 pk was, maar het was echt de 197 pk, ik hoop alleen dat het geen schade heeft aangericht.

#14 ·
Ben een 7th Gen Accord-eigenaar die dezelfde motor heeft en ik denk dat ik en anderen hetzelfde probleem hebben ervaren. Is me overkomen bij vol gas. De motor valt terug, dan begint het lampje van de bobine te knipperen en geeft een emissiefout aan. Dan gaat de auto in de noodloop. Kan niet boven de 2.000 tpm komen.

Kan de fout wissen met de procedure in de Accord-handleiding, weet niet zeker of het voor de Civic werkt.

Motor uitzetten
30 seconden wachten
Motor aanzetten
Motor uitzetten
30 seconden wachten
Motor aanzetten
Motor uitzetten
30 seconden wachten
Motor aanzetten

Weet niet zeker wat dit veroorzaakt en net als jij kan ik de auto niet defect laten en naar een dealer brengen. Suggesties zijn dat de motor temperamentvol is over het merk van het gebruikte brandstoffilter. Ik heb net mijn auto laten onderhouden, overgestapt van Castrol Magnatec (de auto heeft er veel stickers voor, deze olie 0w30) naar Fuchs Titan Sypersyn. Zorgde er ook voor dat hij een door Honda-dealer geleverd Bosch-brandstoffilter had. Zal de auto vanavond wat pk's geven en kijken of hij het nog steeds doet. Ik heb ook een flink aantal tanks V-Power Diesel doorlopen en rijd op Diesel Extra van Shell. Blijf weg van supermarkt diesel omdat deze gewoon niet zo goed lijkt te lopen.

Het zal interessant zijn om te zien of het werkelijke probleem wordt gevonden, maar op dit moment is het alsof er een groot stuk roet (of zoiets) wordt aangezogen en de motor terugvalt. Dan neemt het motormanagement het over.

#15 ·
Iemand heeft misschien met die kaart zitten knoeien.
Kijk hoe de Honda-diagnose verloopt.
Als ze niets vinden.....

Als ik het was...zou ik een nieuwe 194 pk kaart rechtstreeks van Celtic halen.
Voor het geval er een gecodeerd kaartgebied is of iets dat je originele kaart niet heeft overschreven.
Er kan een fout zijn opgetreden in een deel van de code die door de Galetto is geĂĽpload, of zoiets.
Er kan een fout zijn opgetreden in de Galetto zelf.

De turbodruk wordt door deze kaarten aangepast...het zou veel verklaren en logisch zijn als de turbo/hardware niet defect is.

#16 ·
Bedankt voor de reacties jongens,

Ik weet dat degene die me verkocht is, de 197 pk-kaart was, zoals Celtic bevestigde en niet zo blij was!

Ze zeiden ook dat het waarschijnlijk mijn componenten vroegtijdig heeft versleten, omdat ik geen verbeterde koppeling etc. heb.

Ik weet dat de code boost over pressure is en ze leken niet te denken dat het iets anders was, het is nu gewist en de auto lijkt weer normaal.

Het zou interessant zijn om te zien hoe mijn auto is met de 194-kaart, of de turbogat net zo erg is of de koppeling net zoveel moeite heeft.

#18 ·
Maar nogmaals, hij vertelde me dat de 197-mapping de 194 was, dus :facepalm:

#19 ·
Misschien heb je een ander probleem met een MAF die buiten de specificaties valt of iets dergelijks. Misschien zelfs de DBW-positiesensor.
Met een aangepaste remap wordt de MAP afgestemd op je sensoren zoals ze momenteel werken en niet hoe ze zouden moeten werken... als je dat volgt.
De jouwe kan verschillende metingen geven bij hetzelfde toerental en dezelfde gashendel als het origineel en zal niet hetzelfde werken.
Net als jij, als ik het gaspedaal intrapt, kom ik nergens.
Ik vind het veel sneller om direct naar de helft van het gaspedaal te gaan (met de OEM-kaart) en dan langzaam te drukken.
Ik heb de Celtic niet laten installeren, dus ik kan geen commentaar geven of het hetzelfde probleem ondervindt/verlicht.

Het belangrijkste probleem met de vertraging is naar mijn mening de uitlaat.
Het is veel te klein en niet erg aerodynamisch.
In plaats van dat de uitlaat zoals het hoort uit de pijp ontsnapt...
...wordt deze bij lage toeren terug in de motor gezogen.
De turbo kan niet zo gemakkelijk opspinnen als zou moeten, omdat de flow er niet is.

#20 ·
Grappig dat je de uitlaat noemt, maat. Een man van Powerflow bekeek hem toen ik bij een audioplek in de buurt was en zei dat er potentieel is voor een veel betere uitlaat.

Iemand een andere uitlaat voor de 2.2? Zou interessant zijn om te weten.

#22 ·
Auto terug bij Honda, hetzelfde is weer gebeurd.

Rijdend met 90 op de snelweg gaat het motormanagementlampje branden, ik weet dat het niet het oliepeil is, want dat wordt wekelijks gecontroleerd.

Ik zei tegen de man dat als het weer de boost over pressure melding is, ik niet alleen de foutmelding wil laten wissen, maar dat er dieper in gekeken moet worden. Ik kan het me echt niet veroorloven om de auto steeds naar Honda te brengen, want ik heb veel werkverplichtingen en rijd meer dan 140 mijl per dag. Ik heb een betrouwbare auto nodig.

Overigens zag ik een CRZ / 1.5 / hybride sportwagen in de showroom en die zag er mooi uit, maar ik ben niet zeker over de achterkant. Honda had ze maar één dag en had er al twee verkocht zonder dat de klanten ze überhaupt hadden gezien.

Ik zou er echter geen ÂŁ25.000 voor betalen!

#23 ·
Wit, ik bedoel niet terwijl.

#24 ·
Na wat dieper gegraven te hebben... lijkt dit een probleem te zijn met het VNT-systeem in de turbo.
De verstelbare schoepen verstoppen met roet en gaan dan niet goed open en dicht.
Je zou dit probleem net zo gemakkelijk kunnen krijgen met de EGR-klep.
Het wordt normaal gesproken veroorzaakt door zeer korte ritten wanneer het voertuig rijk loopt voordat het goed opwarmt... hoewel over het algemeen rijk lopen het probleem zal veroorzaken.
Het lijkt erop dat de VAG-gemeenschap dit soort problemen heeft met de GT1749v.
De Honda zou een echt schone motor moeten zijn.
Je **** wat Forte-reiniger proberen, wat ook kan helpen.
Gebruik je Bp Ultimate / V-power of supermarkt-troep zonder reinigingsmiddelen?

Er is een nieuw ontwikkeld product dat zogenaamd alle troep van de schoepen en de turbo kan reinigen.
Maar ik kan onmogelijk commentaar geven op hoe effectief het is.
Innotec Supplies Ltd. - Turbo Clean Set

Het feit dat het met tussenpozen optreedt... klinkt alsof er iets vastzit.
Als het een vacuĂĽmleiding was... zou het een permanent probleem zijn.

Gaat dit lampje branden als je het gaspedaal intrapt of gaat het willekeurig branden?
Een vastzittende turbo zal er niet echt om geven of je het gaspedaal intrapt of niet.
Als het alleen is als je het gaspedaal intrapt... kunnen het ook andere dingen zijn, zoals de kaart.

#25 ·
Het belangrijkste doel van de schoepen is om vertraging te elimineren.
Ze vervangen de wastegate van conventionele turbo's.

#26 ·
Ik gebruik Bp Ultimate jongens, niet veel gebruikt van de supermarkten brandstof.

Denk je dat het gebruik van grote hoeveelheden supermarktbrandstof (zoals voor ÂŁ100) per week dit zou kunnen veroorzaken?