2006+ Honda Civic Forum banner

standaard stereo schakelt zichzelf uit en aan

14K views 11 replies 8 participants last post by  nwickens  
#1 ·
Hallo mensen, eerste bericht!

Een beetje een vreemd probleem hier, heb mijn 07 nu 2 jaar, maar afgelopen winter toen het echt hard regende, begon mijn stereo zichzelf uit en aan te zetten? Het stopte eigenlijk in de lente en is er net weer mee begonnen. Maar nu heb ik gemerkt dat het het doet nadat ik ongeveer 5 of 6 uur heb gereden. Het kan het een uur doen en dan stoppen en het een paar uur later weer doen? Echt raar. Het lijkt het nu alleen te doen als ik lange tijd rijd (hoewel ik constant in en uit de auto stap). Als het in de cyclus zit en ik de ontsteking een paar minuten uitzet, stopt de cyclus even voordat hij weer terugkomt.

Als hij uitgaat, gaat hij naar AUX en maakt een kraak/knap geluid en zet dan de hele unit uit. Een minuut of 2 later maakt hij het geluid en gaat hij terug naar het vorige station waar ik op zat.

Iemand een vergelijkbaar probleem gehad en hoe ben je het gaan oplossen?

Bedankt

#2 ·
Hoi vriend.

Het is een vrij veel voorkomende fout met de oem-hoofdeenheid. De radio oververhit tot het punt dat hij uitschakelt. Meestal hebben degenen met deze fout ook een probleem met het ac/radio-display, waarbij alle cijfers aan en uit gaan.

Er is een oplossing waarbij je het defecte onderdeel in de oem-hoofdeenheid **** vervangen (zoek op het forum), maar ik zou aanraden om het te vervangen door een dubbele din, aangezien je de oude hoofdeenheid toch moet verwijderen om het te repareren. Dat is wat ik volgende zomer ga doen, aangezien ik ook een defecte radio heb met dezelfde symptomen als jij :)

Verzonden vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

#9 ·
Hoi vriend.

Het is een vrij veel voorkomende fout met de oem-hoofdeenheid. De radio oververhit tot het punt dat hij uitschakelt. Meestal hebben degenen met deze fout ook een probleem met het ac/radio-display, waarbij alle cijfers aan en uit gaan.

Er is een oplossing waarbij je het defecte onderdeel in de oem-hoofdeenheid **** vervangen (zoek op het forum), maar ik zou aanraden om het te vervangen door een dubbele din, aangezien je de oude hoofdeenheid toch moet verwijderen om hem te repareren. Dat is wat ik volgende zomer ga doen, aangezien ik ook een defecte radio heb met dezelfde symptomen als jij :)

Verzonden vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Bedankt, dit is goed om te weten. Ik heb hetzelfde probleem in mijn Civic uit 2009 en ben niet goed met een soldeerbout, dus het lijkt erop dat een nieuwe radio nodig is?

#11 ·
Hallo mensen
Ik heb een klein probleem met de radio in mijn Honda Civic uit 2007.
Ik heb de auto een jaar, een half jaar geleden begon de radio plotseling vanzelf aan en uit te gaan. Hij gaat uit en na 2-3 seconden weer aan en herhaalt dan hetzelfde. Als hij dat doet, staan alle symbolen op het display van de radio aan, en als ze uit staan, werkt de radio normaal. Soms gebeurt het dat hij dagenlang normaal werkt, en op sommige dagen gaat de radio continu aan en uit. Heeft iemand dit probleem gehad en kan een oplossing voorstellen?
Misschien is het een koude soldeerverbinding op de radio zelf of misschien zit er een breuk in een draad of raakt hij een tafel