2006+ Honda Civic Forum banner

Probleem met bandenspanningssysteem - Opgelost

13K views 24 replies 11 participants last post by  ToddP  
#1 ·
Hallo
Ik kom met een probleem waarvoor ik geen verklaring kan vinden, dus ik probeer het uit te zoeken, misschien **** u het verduidelijken.... Ik had bijna twee jaar een Civic mk9 zonder grote problemen (vrijwel meteen), met uitzondering van een van de kleine problemen, de bandenspanningssensor die me om de twee weken fouten gaf.
Ik heb een band die heel weinig lucht verliest en als ik de band oppompte en hem reset via het tpms-menu, was alles weer normaal.
Sinds de zomer is dit probleem stressvol geworden en ik realiseerde me (dus ik dacht dat hier het probleem lag) dat ik de druksensor van het achterwiel met problemen moet vervangen. Gezegd en gedaan, ik kocht een druksensor voor de civic mk9, ging naar de bandenreparatie, haalde het wiel eraf en hier de verrassing... heb geen sensoren op mijn banden... Mijn vraag is waarom geeft hij me een tpms-fout op het dashboard en reset hij via het menu, maar ik heb geen sensoren op de banden... is het een ander tpms-systeem? of heeft de vorige eigenaar ze allemaal verwijderd om problemen te voorkomen.
Als u me met wat advies zou kunnen helpen, zou dat geweldig zijn. Bedankt

#4 ·
Ze hebben geen TPMS-modules. Een drukafwijking wordt berekend op basis van de vraag of er een plotselinge/merkbare snelheids-/rotatie-onbalans over de wielen is sinds de laatste kalibratie.

Zodra alle banden zijn opgepompt tot hun drukwaarde, gebruik je het iMID-display om naar het onderhoudsmenu te navigeren en vervolgens het kalibratieproces te starten.
Bedankt voor je details.

#3 ·
^ wat patchmau5 zei!

Het Honda-systeem gebruikt de ABS-wielsensoren om de rotatie te meten en markeert vervolgens een fout als een wiel veel verschilt van de andere. Er zijn geen druksensoren - de theorie is dat als de lucht in een band laag is, deze met een andere snelheid zal draaien en dit is wat wordt gedetecteerd.
De resetprocedure vereist een redelijke afstand om te worden gereden na een reset, anders kan de fout terugkeren.

#5 ·
^ wat patchmau5 zei!

Het Honda-systeem gebruikt de ABS-wielsensoren om de rotatie te meten en markeert vervolgens een fout als een wiel veel verschilt van de andere. Er zijn geen druksensoren - de theorie is dat als de lucht in een band laag is, deze met een andere snelheid zal draaien en dit is wat wordt gedetecteerd.
De resetprocedure vereist een redelijke afstand om te worden gereden na een reset, anders kan de fout terugkeren.
Bedankt voor de details en ja, wat je zegt, is logisch

#6 ·
Heb net een vergelijkbaar probleem met onze Jazz opgelost.
Het waarschuwingssysteem voor bandenspanning (DWS is wat we hebben en 8 & 9G civics) gaat af sinds we het bijna een jaar geleden kochten.
Hebben het gewoon gereset en genegeerd, de banden bijgevuld na controle van de spanning - DWS zegt natuurlijk niet welke band een probleem heeft.
Bleek een lekkend ventiel aan de voorkant van de bestuurderskant te zijn. Zeer langzaam lek dat langzaam erger werd, maar gratis gerepareerd door mijn vriendelijke Formula1-vestiging.

#9 ·
Net een vergelijkbaar probleem met onze Jazz opgelost.
Het waarschuwingssysteem voor leegloop (DWS is wat we hebben en 8 & 9G civics) gaat af sinds we hem bijna een jaar geleden kochten.
Hebben het gewoon gereset en genegeerd, de banden bijgevuld na controle van de spanning - DWS zegt natuurlijk niet welke band een probleem heeft.
Het bleek een lekkend ventiel aan de voorkant van de bestuurderskant te zijn. Zeer langzaam lek dat langzaam erger werd, maar gratis gerepareerd door mijn vriendelijke Formula1-vestiging.
Waar is de positie van dit ventiel? Bedankt

#7 ·
Het is normaal dat banden na verloop van tijd wat lucht verliezen.
Daarom kun je ze tegen meerprijs vullen met stikstof, dat stabieler is.
Maar na 2 weken moet je een klein lek hebben.
Je zou een van de lek-fix-sprays kunnen proberen als je het niet erg vindt om het te gebruiken.
Spuit niet de hele bus erin, maar doe slechts een beetje in elke band, pomp hem dan op tot de vereiste druk en reset het bandenspanningscontrolesysteem.

#8 ·
Er was een recente post die me verraste, maar als ik erover nadenk, is het logisch. Nog nooit eerder geplaatst, wat ik ongebruikelijk vond gezien de logica.

Je reset de TPMS en de kilometerstand, maar dan parkeer je je auto met 2 wielen in de hete zon, zoals het nu is. Dat verhoogt de druk aan één kant en zou het systeem gemakkelijk voor de gek kunnen houden.

#11 ·
Er was een recente post die me verraste, maar als ik erover nadenk, is het logisch. Nog nooit eerder geplaatst, wat ik gezien de logica ongebruikelijk vond.

Je doet de TPMS-reset en kilometerstand, maar dan parkeer je je auto met 2 wielen in de hete zon zoals het nu is. Dat verhoogt de druk aan één kant en zou het systeem gemakkelijk voor de gek kunnen houden.
Ja, dat doe ik soms, maar het is nog nooit zo gebeurd, zelfs niet als ik in de zon parkeer

#10 ·
Ik heb de juiste druk op alle wielen gezet, het tpms gereset via het menu en geprobeerd die 15 mijl te rijden, maar helaas verscheen deze foutmelding weer op het dashboard. Hoewel ik het opnieuw heb geprobeerd te resetten en te rijden, lijkt het erop dat het probleem na een of twee mijl weer terugkomt... Ik weet echt niet wat ik moet doen... Ik zou proberen die klep te bekijken waarvan je zegt dat hij een beetje olie lekt, maar ik weet niet waar hij zich bevindt, zodat ik hem kan controleren.

#16 ·
Hallo allemaal, aangezien de situatie met mijn probleem niet is veranderd, heb ik een diagnostische test op de auto uitgevoerd om te zien welke fouten er optreden en 3 fouten gevonden die ik heb gereset en dan kijk of deze weer op het dashboard verschijnen. Eén ding is duidelijk, het geeft me een fout op het rechter achterwiel, dat is het probleem... Wat me opviel is dat deze band in de winter is vervangen en een all season band is en andere strepen (afdruk) en vorm op het oppervlak heeft in vergelijking met wat ik op de auto heb, maar dezelfde afmetingen als op alle 3. Ik voeg foto's van die fouten toe. Bedankt

Attachments

#19 ·
Hallo opnieuw, aangezien de situatie met mijn probleem niet is veranderd, heb ik een diagnostische test op de auto uitgevoerd om te zien welke fouten er verschijnen en 3 fouten gevonden die ik heb gereset en dan kijk of deze weer verschijnen in het dashboard.. Eén ding is duidelijk, het geeft me een fout op het rechter achterwiel, dat is het probleem... Wat me opviel is dat deze band in de winter is vervangen en een all season band is en verschillende strepen (afdruk) en vorm op het oppervlak heeft in vergelijking met wat ik op de auto heb, maar dezelfde afmetingen als op alle 3. Ik voeg foto's van die fouten toe. Bedankt
Lijkt altijd o/sr abs sensoren te zijn die defect raken.

Verzonden vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

#18 ·
Toch vreemd. Ik heb een nieuwe achterband rechtsachter laten monteren op mijn Civic uit 2009 na een lekke band en de idioten bij Ruislip Honda hebben een totaal ander merk en profiel gemonteerd. De andere 3 originele banden hadden een radiaalprofiel, maar degene die ze monteerden had het V-profiel. Zag er stom uit van achteren.

Ik moest het systeem 3 keer resetten totdat de bandenwang voldoende was ingelopen en dat was iets meer dan 300 mijl. Daarna heeft de volgende reset het verholpen.

#20 ·
Toch vreemd. Ik had een nieuwe achterband rechtsachter op mijn Civic uit 2009 laten monteren na een lekke band en de idioten bij Ruislip Honda monteerden een totaal ander merk en profiel. De andere 3 originelen hadden een radiaalprofiel, maar degene die ze monteerden had het V-profiel. Zag er stom uit van achteren.

Ik moest het systeem 3 keer resetten totdat de bandenwang voldoende was ingelopen en dat was iets meer dan 300 mijl. Daarna heeft de volgende reset het verholpen.
Het verbaast me een beetje dat je niet bent teruggegaan naar Ruislip Honda en hebt aangedrongen op een band met een bijpassend profiel, vooral gezien je focus op veiligheid.

Verschillende profielen op verschillende hoeken is een grote NO-NO in mijn ogen...ik zeg maar iets...

#24 ·
Ik kwam binnen met mijn probleem en het werd opgelost. Het probleem werd veroorzaakt door de ABS-sensor die vol metaalspanen zat (de sensor heeft iets magnetisch in zijn component). Ik heb alles zelf gedaan met veel pijn om het zo te zeggen, want er was veel roest, maar uiteindelijk is het me gelukt... De ABS-sensor was oud en praktisch kapot totdat ik hem uit zijn plaats kon halen. Bedankt voor het advies en ik wens u het allerbeste.