2006+ Honda Civic Forum banner
141 - 154 of 154 Posts
Cześć, mam podobny problem, ale teraz widzę wyciek z przewodu powrotnego na listwie paliwowej. Na zimnym silniku odpala i gaśnie po kilku sekundach, potem jak kilka razy ścisnę gumową pompkę ręczną, odpala bez problemu. Ale po kilku godzinach muszę wszystko powtórzyć... Zmieniłem pompę, sprawdziłem wtryskiwacze i czujniki, a także zawór, ale był z demontażu, więc też mógł być uszkodzony? Dzięki za pomoc
 

Attachments

Cześć, mam podobny problem, ale teraz widzę wyciek z powrotu na szynie paliwowej. Na zimnym silniku odpala i gaśnie po kilku sekundach, a potem, gdy kilka razy ścisnę gumową pompkę ręczną, odpala bez problemu. Ale po kilku godzinach muszę wszystko powtórzyć... Wymieniłem pompę, sprawdziłem wtryskiwacze i czujniki, a także zawór, ale był z rozrusznika, więc też mógł być wadliwy? Dzięki za pomoc
Myślę, że może być wadliwy. Najlepiej postępować zgodnie z instrukcjami na początku tego wątku, aby to sprawdzić.

Nie zapomnij, że problemy z uruchamianiem spowodowane nadmiernym wyciekiem (paliwo wraca do zbiornika) mogą być również spowodowane zużyciem wtryskiwaczy... Można to również ocenić, umieszczając powroty z wycieków na wtryskiwaczach w 4 oddzielnych pojemnikach i porównując objętości (jak opisano wcześniej w tym wątku). Ale najpierw wyklucz zawór szyny paliwowej, ponieważ jest to znacznie częstszy powód problemów z uruchamianiem.
 
Zgodnie z obietnicą, instrukcja dotycząca diagnozowania i wymiany zaworu nadciśnieniowego w silniku 2.2 I-CTDi z 2006 roku.

Mam nadzieję, że ludzie uznają to za przydatne.
Cześć Delt P
- Chciałem tylko powiedzieć - TAK - z pewnością uznałem to za pomocne (właściwie BARDZIEJ niż pomocne). WIELKIE DZIĘKI
  • zidentyfikowałeś - mój problem - idealnie.
  • Spodziewałem się długiej i żmudnej podróży z... radami, próbami, bez radości - powtarzaj - powtarzaj.
Zamontowane w 5 minut - NAPRAWIONE - Vunderba !!

Zamiast odłączać rurę powrotną i zbierać w butelce
- Gdy jest gorąca - PRZETESTOWANE z ... elastycznym zaciskiem przewodu hamulcowego ... na odcinku plecionej rury powrotnej, którą pokazujesz odłączoną.
(upewniając się, że jest zaciśnięta z dala od metalowego połączenia "wciskane")
- uruchomił się świetnie - i był "dowodem na to", jak to mówią (byłem zachwycony dzięki)

Zamówiłem oryginalny Bosch z ebay.
Zdjąłem plastikową osłonę silnika - aż dotarła - a gdy było gorąco, po prostu założyłem zacisk - uruchomiłem go - zdjąłem zacisk ... 'appy days.

Metrowy klucz dynamometryczny pomógł :eek:) - i szybka zmiana - oznaczała - BRAK Potrzeby odpowietrzania (Deep Joy - praca, której nienawidzę)

- Uruchamia się idealnie jak "dobry" od ponad tygodnia.

Final Hat Trick
- Dziękuję - Dziękuję - Dziękuję
GazKaz
 
Mam bardzo późnego CRV 2.2 icdti z 2006 roku

Stracił moc, chociaż dobrze chodzi i odpala, z wyjątkiem sytuacji, gdy przekroczysz 3000 obr./min, wtedy przechodzi w tryb awaryjny...

Mam nowy zawór regulacji ciśnienia i czujnik ciśnienia, ALE nie ma wystarczająco dużo miejsca, aby założyć nasadkę na zawór regulacji ciśnienia i wątpię, czy po odkręceniu zwolni on 'pompę' u góry po lewej stronie zaworu... Ten po lewej stronie silnika, napędzany paskiem osprzętu...

Jakieś sugestie, poza usunięciem pompy??

Klucz 17 mm pasuje, ale nie ma wystarczającej dźwigni, aby odkręcić zawór... Jedyne co się dzieje, to wyginam klucze...

Jakieś sugestie??
 
Mam bardzo późnego CRV 2.2 icdti z 2006 roku

Stracił moc, chociaż dobrze chodzi i odpala, z wyjątkiem sytuacji, gdy przekracza 3000 obr./min, wtedy wchodzi w tryb awaryjny...

Mam nowy zawór regulacji ciśnienia i czujnik ciśnienia, ALE nie ma wystarczająco dużo miejsca, aby założyć nasadkę na zawór regulacji ciśnienia i wątpię, czy po odkręceniu zwolni on "pompę" u góry po lewej stronie zaworu... Ten po lewej stronie silnika napędzany paskiem pomocniczym...

Jakieś sugestie, poza usunięciem pompy??

Klucz 17 mm pasuje, ale nie ma wystarczającej dźwigni, aby odkręcić zawór... Jedyne co się dzieje, to wyginam klucze...

Jakieś sugestie??
Czy faktycznie zdiagnozowałeś, że Twój zawór regulacji ciśnienia naprawdę wymaga wymiany? Nie wymieniałbym go tylko dlatego, że nie wiesz, co innego zrobić! I po co wymieniać czujnik ciśnienia?

Zawór regulacji ciśnienia, który rozwija wewnętrzny wyciek, powoduje problemy z uruchamianiem i rzadko - jeśli w ogóle - problemy podczas jazdy. Jaki kod otrzymujesz? Dla mnie brzmi to bardziej jak problem z filtrem paliwa, co można potwierdzić kodem P1065 i/lub P0087.
 
Czy faktycznie zdiagnozowałeś, że zawór nadmiarowy naprawdę wymaga wymiany? Nie wymieniłbym go tylko dlatego, że nie wiesz, co innego zrobić! I po co wymieniać czujnik ciśnienia?

Rozwój wewnętrznego wycieku w zaworze nadmiarowym powoduje problemy z uruchomieniem i rzadko - jeśli w ogóle - problemy podczas pracy. Jaki kod otrzymujesz? Dla mnie bardziej brzmi to tak, jakbyś miał problem z filtrem paliwa, co można potwierdzić kodem P1065 i/lub P0087.
Dzięki za to...

Filtr paliwa został wymieniony około 3 miesiące temu... więc wątpię, czy to jest przyczyną, chyba że, kiedy jechałem kilka tygodni temu, na drodze było mnóstwo błota pośniegowego, gdzie topniał śnieg... Zastanawiam się, czy w jakiś sposób woda dostała się do zbiornika z okolic jednostki nadawczej... i znalazła drogę do filtra...

Kod to był P1065 sam...

Wymieniłbym czujnik ciśnienia, ponieważ może być uszkodzony... I nie mierzy ciśnienia prawidłowo... Wydawało się sensowne, aby wymienić oba jednocześnie...

I przynajmniej mógłbym je usunąć z równania, jeśli problemy będą się powtarzać... Mam nadzieję, że jutro ponownie wymienię filtr i zobaczę, jaką to robi różnicę...

Czy możesz polecić skaner w stylu 'VAGCOM', który pomógłby mi w pomiarze ciśnień, przepływów, napięć itp.? Nie mogę znaleźć w Internecie niczego, co robi więcej niż skanowanie i usuwanie kilku kodów...

TB
 
Czy zdiagnozowałeś już, czy zawór szyny wtryskowej przecieka, czy nie? To dość proste, a instrukcje na początku tego wątku są łatwe do wykonania. Ale - jak już powiedziałem - podstawowym objawem jest słaby rozruch, A NIE słaba praca. P1065 może czasami występować, chociaż jest to częściej związane z problemami z filtrem. Inną przyczyną P1065 jest rozwój nadmiernego wycieku/problemów z wyciekiem wtryskiwaczy paliwa, ale to również zwykle powoduje problemy z uruchamianiem. Sprawdzanie wtryskiwaczy pod kątem tego problemu jest również opisane w wątku.
 
Dzięki za info... Przyjrzę się tym rzeczom opartym na aplikacjach, ale mam Carly Reader i to wydaje się niewiele robić... Wyjąłem dziś filtr, żeby go wymienić, ale to cholerne coś nie chciało się odłączyć od 'górnego mocowania', w każdym razie, Opróżniłem miskę filtra i zamontowałem ją ponownie, dopóki nie mogłem zdobyć klucza do filtra, ponieważ nie mogłem znaleźć swojego, a samochód jeździł normalnie... dużo mocy (ma nieco poniżej 200 KM od czasu swoich poprawek w polu mapowania) i brak trybu awaryjnego... Wymienię filtr, jak tylko będę miał okazję i dam znać... Ale dzięki za radę o filtrze... Mam nowy Bosch do zamontowania, więc powinno być dobrze od tego momentu... TTFN. TB.
 
Cóż, ponownie wymieniłem filtr, tym razem na Bosch, ponieważ zostało to zasugerowane przez Hondę, ponieważ dostawa Denso? miała czas realizacji wynoszący 3 tygodnie!!

W tym samym czasie spuściłem paliwo ze zbiornika, wyczyściłem go wraz z filtrem w misce zasilającej (część czujnika poziomu), który był dość brudny od czasu, gdy zrobiłem to samo kilka miesięcy temu i wszystko wydaje się teraz w porządku!!

Brak kodów błędów i odchodzi jak nasmarowane gówno łasicy!!

Myślę, że kiedy wcześniej czyściłem filtr w zbiorniku, nastąpiło poruszenie brudu w zbiorniku i to wzburzenie brudu i szlamu pomogło w zablokowaniu filtra w zbiorniku i głównego filtra paliwa w podwójnym czasie, zmniejszając przepływ...

Wewnątrz zbiornika jest teraz czysto, więc mam nadzieję, że problem został rozwiązany...

Dzięki za pomoc i sugestie...

TB
 
Zgodnie z obietnicą, poradnik jak zdiagnozować i wymienić zawór nadciśnieniowy w silniku 2.2 I-CTDi z 2006 roku. Podziękowania dla Jon_G za radę dotyczącą diagnozy i wymiany zaworu. Postępujesz zgodnie z tym przewodnikiem na własne ryzyko. Jeśli nie jesteś pewien, zleć to warsztatowi. Tam, gdzie używam wyrażenia śruba/zawór, mam na myśli zawór nadciśnieniowy.

Objawy;

Trudne uruchamianie po rozgrzaniu silnika, występujące na początku występowania usterki, prawdopodobnie zauważone po raz pierwszy, gdy silnik musiał zostać uruchomiony ponownie wkrótce po podróży. Na początku występowania usterki samochód uruchamia się dobrze na zimno i jeśli natychmiast go wyłączysz, uruchamia się ponownie, można to zrobić kilka razy i jest w porządku. Dopiero po rozgrzaniu silnika pojawiają się problemy z uruchomieniem. Im dłużej silnik pozostaje wyłączony od ostatniego użycia, tym łatwiej silnik się uruchomi; po 15 minutach-30 minutach silnik nie uruchomi się, ma trudności z uruchomieniem po 1 godzinie, łatwiej po 2 godzinach. Najwyraźniej może to mieć coś wspólnego z lepkością oleju napędowego po rozgrzaniu, ponieważ wtedy bardziej prawdopodobne jest, że wycieknie on przez wadliwy zawór bezpieczeństwa.

Zauważyłem tuż przed wymianą zaworu, że problem zaczynał występować na zimnym silniku.

Brak objawów podczas jazdy, po prostu nie pozwól, aby silnik Diesla zgasł!

Narzędzia do diagnozy; szczypce, rurki PCV, pojemnik, taśma klejąca i szmaty.

Spójrz na silnik. Szyna paliwowa to rura z kilkoma mosiężnymi nakrętkami z wąskimi metalowymi rurkami (przewodami paliwowymi) przymocowanymi. Do lewego końca rury, łatwo przeoczyć, jest coś, co wygląda na śrubę 17 mm. W pobliżu znajduje się czarny, pleciony, elastyczny przewód (rura powrotna paliwa niskiego ciśnienia).

Przy wyłączonym silniku odłącz/wyciągnij czarny, pleciony wąż, może być potrzebny śrubokręt płaski, aby to uruchomić. Przymocuj rurkę PCV do końca plecionego węża, uszczelnij taśmą klejącą, umieść drugi koniec rurki PCV w pojemniku. Butelka mleka 1pt wydawała się całkiem zgrabnie spoczywać w komorze silnika. Umieść szmaty pod rurką i odsłoniętą teraz metalową rurką.

Włącz silnik na około 10-15 sekund. Wróć do komory silnika i sprawdź pojemnik. Jeśli olej napędowy jest obecny w rurce lub w pojemniku, zawór nadciśnieniowy jest najprawdopodobniej uszkodzony. Zobacz zdjęcie.

Image


Gratulacje, możesz teraz zdecydować, czy chcesz sam wymienić zawór nadciśnieniowy, czy zlecić tę pracę lokalnemu warsztatowi. Najważniejszą kwestią dla majsterkowicza jest możliwość odkręcenia tej śruby/zaworu 17 mm. Jest poważnie ciasny.

To jest śruba/zawór

Image


Aby zdjąć śrubę/zawór, użyłem klucza 1/2" 75 cm i nasadki 17 mm. Klucz został umieszczony na zgięciu mojego prawego ramienia, lewą ręką podtrzymywałem nasadkę 17 mm, aby utrzymać ją jak najdokładniej na śrubie, aby uniknąć zaokrąglania narożników śruby sześciokątnej. Następnie podniosłem, używając mięśni nóg. Silnik trochę się obraca, gdy podnosisz. Prawie się poddałem, ale przy ostatniej próbie śruba pękła (głośny huk). Sprawdziłem mocowania szyny paliwowej, ponieważ martwiłem się, że pękły one podstawę gwintowanych kołków mocujących poprzez działanie dźwigni podczas odkręcania śruby/zaworu.

Zawór to część Bosch za ~150 funtów. Zwróć uwagę na numer szyny paliwowej, np. xxx-RGB-xxxxx. Typowy numer na części znalezionej na starym i nowym zaworze to F166. Na paragonie części nazywano go "zaworem ograniczającym ciśnienie" p/n F00R001166. Używaj tych informacji na własne ryzyko.

Odkręć śrubę/zawór, ale przed całkowitym wyjęciem umieść coś, co poprowadzi olej napędowy z wnętrza szyny paliwowej do pojemnika. Użyłem taśmy aluminiowej, aby wymusić przepływ/kroplę do oczekującej pustej tacy po sardynkach, co okazało się zadowalające. Jeśli nie użyjesz taśmy do kierowania przepływem, olej napędowy rozleje się po silniku. Początkowo obawiałem się, że po wyjęciu śruba/zawór będzie pod dodatnim ciśnieniem, ale myśląc, że zawór nadciśnieniowy przecieka, ciśnienie rozproszyłoby się wystarczająco. Założyłem okulary ochronne na wypadek rozprysku lub zachlapania.

Image


Porównałem nową i starą część i nie było żadnych oczywistych różnic w starej w porównaniu do nowej. Zaznaczyłem również nową śrubę/zawór, aby mniej więcej wiedzieć, jak daleko muszę dokręcić śrubę/zawór. Zrobiłem to, dopasowując gwint.

Image


Po lewej stronie, stary zawór nadciśnieniowy, widać zakres sił przykładanych w pewnym zaokrągleniu narożników śruby sześciokątnej.

Zamontuj nowy zawór nadciśnieniowy, upewniając się, że nowa uszczelka (w zestawie) jest zainstalowana. Nie użyłem blokady gwintu. Początkowo dokręciłem to ręcznie, a następnie delikatnie obróciłem za pomocą grzechotki, aż nie mogło już dalej, a następnie kluczem dynamometrycznym obróciłem o około 1/16 do 1/8 obrotu, co było miejscem, gdzie nowe oznaczenie na śrubie/zaworze pokrywało się z oryginalnym żółtym znakiem temper/ruchu na szynie paliwowej. Użyłem miernika momentu obrotowego po dokręceniu, ale mogę tylko powiedzieć, że było to ponad 80 Nm, co było górną granicą mojego klucza dynamometrycznego 3/8". Musi być mocno dokręcony ze względu na ciśnienie wewnątrz szyny paliwowej. Rozumiem, że śruba/zawór musi wytrzymać ciśnienie sięgające 1600 psi, jeśli śruba/zawór jest luźna, wyleci jak kula.

Image


Praca prawie skończona. W tym momencie możesz zdecydować, czy chcesz uruchomić silnik, czy odpowietrzyć przewody paliwowe przy wtryskiwaczach paliwa.

Zdecydowałem się odpowietrzyć przewody paliwowe. W tym celu należy odłączyć elektronikę każdego wtryskiwacza, aby umożliwić kluczowi większy dostęp do obracania nakrętek, ponieważ w przeciwnym razie może to być bardzo trudne. Następnie owinąłem szmaty wokół nakrętek, podłączyłem ponownie elektronikę do wtryskiwaczy i włączyłem silnik na krótki czas, a następnie zatrzymałem. Po usunięciu szmat widać sączenie się oleju napędowego. Dokręć nakrętki do przewodu paliwowego do wtryskiwacza. Wytrzyj nadmiar oleju napędowego, jeśli występuje.

Image


Samochód powinien teraz odpalić, może to zająć więcej czasu niż zwykle, ponieważ w przewodach paliwowych może być jeszcze trochę powietrza.

Pracuj na biegu jałowym przez kilka minut. Sprawdź oznaczenie śruby/zaworu pod kątem ruchu śruby. Wyjedź na jazdę próbną, aż silnik będzie dokładnie rozgrzany i wróć do domu. Ponownie sprawdź śrubę/zawór pod kątem ruchu śruby, wyłącz.

Silnik powinien uruchomić się ponownie bez wahania :cool:

Praca nie powinna zająć dużo czasu.
Odkręcenie tej śruby jest najtrudniejszą częścią i prawdopodobnie jedyną rzeczą, która może pokonać majsterkowicza.

Mam nadzieję, że ludzie uznają to za przydatne.
Bardzo dziękuję za radę. Mój samochód miał identyczny problem, a wymiana za 3 funty ze złomowiska rozwiązała problem. Warsztat doradził mi zezłomowanie samochodu, ponieważ wymiana miałaby zbyt duży koszt. Jeszcze raz dziękuję. Okazjonalnie przechodzi w tryb awaryjny i wyświetla kod błędu P1384. Po prostu go resetuję i działa, ale nie sądzę, żebyś wiedział, co to znaczy. Mój czytnik mówi o usterce zaworu sterowania VVT, ale to tylko ogólne. Muszę znaleźć znaczenie Hondy.
Dzięki
Winston
 
Cześć wszystkim, zrobiłem test z góry i w butelce nie było obecnego diesla, zamiast tego zaczął wyrzucać olej napędowy na piątej szynie, która idzie do czwartego cylindra, podczas gdy zacząłem kręcić silnikiem, patrz zdjęcie poniżej. Czy macie pomysł, dlaczego tak się stało? Z góry dziękuję.
 

Attachments

Mój 2006 2.2 zaczął trudniej odpalać, podczas gdy wcześniej odpalał bardzo szybko po naciśnięciu przycisku.

Dzisiejszy test wykazał, że zawór jest uszkodzony. Ale to drogie!
Tak więc nie zostanie na razie wymieniony.

Uznałem, że łatwiej jest przejść na króciec szyny.

Pamiętaj, aby zrobić dziurę w górnej części butelki, aby nie doszło do wzrostu ciśnienia i rozpryskiwania się oleju napędowego na wszystkie strony po odłączeniu przewodu od króćca! Zgadnij, skąd to wiem!

To wyciek było z około 15 do 20 sekund pracy na biegu jałowym.





 
Odnośnie testu zaworu nadciśnieniowego... Jestem naprawdę zdezorientowany, ponieważ kiedy przeprowadziłem ten test w moim 2008 FN3 Civic 2.2CDTI, paliwo wypływało stałym strumieniem z metalowej rury po stronie niskiego ciśnienia; brak paliwa w rurze lub pojemniku, tylko na całym silniku. Zastanawiałem się, co może powodować "odwrotny" przepływ. Czy ktoś jeszcze ma ten problem? Pojazd wykazuje objaw wahającego się startu, ale po uruchomieniu jest w porządku; poza sytuacją, gdy jest mocno eksploatowany i osiąga 100 mil na godzinę, przechodzi w tryb awaryjny z błędem Overboost, który można łatwo usunąć. Podczas spokojnej jazdy powyżej 1000 mil na godzinę problem nie występuje.
 
141 - 154 of 154 Posts