Zgodnie z obietnicą, instrukcja dotycząca diagnozowania i wymiany zaworu nadciśnieniowego w silniku 2.2 I-CTDi z 2006 roku. Moje podziękowania dla Jon_G za jego radę dotyczącą diagnozy i wymiany zaworu. Postępujesz zgodnie z tą instrukcją na własne ryzyko. Jeśli nie jesteś pewien, zleć to warsztatowi. Gdzie używam wyrażenia śruba/zawór, mam na myśli zawór nadciśnieniowy.
Objawy;
Trudny rozruch po rozgrzaniu silnika, co występuje we wczesnych dniach usterki, być może zauważone po raz pierwszy, gdy silnik musiał zostać uruchomiony ponownie wkrótce po podróży. We wczesnych dniach usterki samochód uruchamia się dobrze na zimno, a jeśli zostanie natychmiast wyłączony, uruchamia się ponownie, można to zrobić kilka razy i jest w porządku. Dopiero po rozgrzaniu silnika pojawiają się problemy z uruchomieniem silnika. Im dłużej silnik stał od ostatniego użycia, tym łatwiej silnik się uruchomi; po 15-30 minutach silnik nie uruchomi się, po 1 godzinie ma trudności, po 2 godzinach jest łatwiej. Najwyraźniej może to mieć coś wspólnego z lepkością oleju napędowego po rozgrzaniu, ponieważ wtedy bardziej prawdopodobne jest, że wycieknie on przez uszkodzony zawór nadciśnieniowy.
Zauważyłem tuż przed wymianą zaworu, że problem zaczynał występować na zimnym silniku.
Brak objawów podczas jazdy, po prostu nie gaś tego silnika Diesla!
Narzędzia do diagnozy: szczypce, rurka PCV, pojemnik, taśma klejąca i szmaty.
Spójrz na silnik. Szyna paliwowa to rura z kilkoma mosiężnymi nakrętkami z przymocowanymi do nich wąskimi metalowymi rurkami (przewody paliwowe). Z lewego końca rury, łatwo przeoczyć, znajduje się śruba 17 mm. W pobliżu znajduje się czarny, pleciony elastyczny przewód (przewód powrotny paliwa niskiego ciśnienia).
Przy wyłączonym silniku odłącz/wyciągnij czarny pleciony wąż, może być potrzebny śrubokręt z płaskim ostrzem, aby to uruchomić. Przymocuj rurkę PCV do końca plecionego węża, uszczelnij taśmą klejącą, umieść drugi koniec rurki PCV w pojemniku. Butelka mleka o pojemności 1 pt wydawała się całkiem zgrabnie pasować do komory silnika. Umieść szmaty pod rurką i odsłoniętą teraz metalową rurką.
Włącz silnik na około 10-15 sekund. Wróć do komory silnika i sprawdź pojemnik. Jeśli w rurze lub w pojemniku obecny jest olej napędowy, zawór nadciśnieniowy jest najprawdopodobniej uszkodzony. Zobacz zdjęcie.
Gratulacje, możesz teraz zdecydować, czy chcesz sam wymienić zawór nadciśnieniowy, czy też zlecić tę pracę lokalnemu warsztatowi. Najważniejszą kwestią dla majsterkowicza jest możliwość odkręcenia tej śruby/zaworu 17 mm. Jest poważnie ciasny.
To jest śruba/zawór
Aby zdjąć śrubę/zawór, użyłem klucza dynamometrycznego 1/2" 75 cm i nasadki 17 mm. Klucz został umieszczony na zgięciu mojego prawego ramienia, moja lewa ręka podtrzymywała nasadkę 17 mm, aby utrzymać ją jak najdokładniej na śrubie, aby uniknąć zaokrąglania narożników śruby sześciokątnej. Następnie podniosłem, używając mięśni nóg. Silnik trochę się toczy, gdy podnosisz. Prawie się poddałem, ale przy ostatniej próbie śruba pękła (głośny huk). Sprawdziłem mocowania szyny paliwowej, ponieważ martwiłem się, że pękły one podstawę gwintowanych kołków mocujących poprzez działanie dźwigni podczas odkręcania śruby/zaworu.
Zawór jest częścią Bosch za około 150 £. Zwróć uwagę na numer szyny paliwowej, np. xxx-RGB-xxxxx. Powszechnym numerem na części znalezionej na starym i nowym zaworze był F166. Na paragonie części nazywano go "zaworem ograniczającym ciśnienie" p/n F00R001166. Używaj tych informacji na własne ryzyko.
Odkręć śrubę/zawór, ale przed całkowitym wyjęciem umieść coś, co poprowadzi olej napędowy z wnętrza szyny paliwowej do pojemnika. Użyłem taśmy aluminiowej, aby wymusić przepływ/kroplę do oczekującej pustej tacki po sardynkach, co okazało się zadowalające. Jeśli nie użyjesz taśmy do kierowania przepływem, olej napędowy rozleje się po silniku. Początkowo martwiłem się, że po wyjęciu śruba/zawór będzie pod dodatnim ciśnieniem, ale zakładając, że zawór nadciśnieniowy przeciekał, ciśnienie rozproszyłoby się wystarczająco. Założyłem okulary ochronne na wypadek rozprysku lub rozprysku.
Porównałem nową i starą część i nie było oczywistych różnic między starą a nową. Zaznaczyłem również nową śrubę/zawór, aby mniej więcej wiedzieć, jak daleko muszę dokręcić śrubę/zawór. Zrobiono to poprzez dopasowanie gwintu.
Po lewej stronie, stary zawór nadciśnieniowy, widać zakres sił przykładanych w pewnym zaokrągleniu narożników śruby sześciokątnej.
Zamontuj nowy zawór nadciśnieniowy, upewniając się, że zainstalowany jest nowy o-ring (w zestawie). Nie użyłem blokady gwintu. Początkowo dokręciłem to ręcznie, a następnie delikatnie obróciłem za pomocą grzechotki, aż nie mogło już dalej, a następnie za pomocą klucza dynamometrycznego obróciłem o około 1/16 do 1/8 obrotu, co było miejscem, w którym nowe oznaczenie na śrubie/zaworze pokrywało się z oryginalnym żółtym znakiem temper/ruchu na szynie paliwowej. Użyłem miernika momentu obrotowego po dokręceniu, ale mogę tylko powiedzieć, że przekroczył on 80 Nm, co było górną granicą mojego miernika momentu obrotowego 3/8". Musi być mocno dokręcony ze względu na ciśnienia wewnątrz szyny paliwowej. Rozumiem, że śruba/zawór musi wytrzymać ciśnienie sięgające 1600 psi, jeśli śruba/zawór jest luźna, wyleci jak kula.
Praca prawie skończona. W tym momencie możesz zdecydować się na uruchomienie silnika lub możesz odpowietrzyć przewody paliwowe przy wtryskiwaczach paliwa.
Zdecydowałem się odpowietrzyć przewody paliwowe. W tym celu należy odłączyć elektronikę do każdego wtryskiwacza, aby umożliwić kluczowi większy dostęp do obracania nakrętek, ponieważ w przeciwnym razie może to być bardzo trudne. Następnie owinąłem szmaty wokół nakrętek, podłączyłem elektronikę do wtryskiwaczy i włączyłem silnik na krótki czas, a następnie zatrzymałem. Po usunięciu szmat widać sączenie się oleju napędowego. Dokręć nakrętki do przewodu paliwowego do wtryskiwacza. Wytrzyj nadmiar oleju napędowego, jeśli występuje.
Samochód powinien teraz się uruchomić, być może zajmie to więcej czasu niż zwykle, ponieważ w przewodach paliwowych może być jeszcze trochę powietrza.
Pracuj na biegu jałowym przez kilka minut. Sprawdź oznaczenie śruby/zaworu pod kątem ruchu śruby. Wykonaj jazdę próbną, aż silnik zostanie dokładnie rozgrzany i wróć do domu. Sprawdź ponownie śrubę/zawór pod kątem ruchu śruby, wyłącz.
Silnik powinien uruchomić się ponownie bez wahania
Praca nie powinna zająć dużo czasu.
Odkręcenie tej śruby jest najtrudniejszą częścią i prawdopodobnie jedyną rzeczą, która może pokonać majsterkowicza.
Mam nadzieję, że ludzie uznają to za przydatne.
Objawy;
Trudny rozruch po rozgrzaniu silnika, co występuje we wczesnych dniach usterki, być może zauważone po raz pierwszy, gdy silnik musiał zostać uruchomiony ponownie wkrótce po podróży. We wczesnych dniach usterki samochód uruchamia się dobrze na zimno, a jeśli zostanie natychmiast wyłączony, uruchamia się ponownie, można to zrobić kilka razy i jest w porządku. Dopiero po rozgrzaniu silnika pojawiają się problemy z uruchomieniem silnika. Im dłużej silnik stał od ostatniego użycia, tym łatwiej silnik się uruchomi; po 15-30 minutach silnik nie uruchomi się, po 1 godzinie ma trudności, po 2 godzinach jest łatwiej. Najwyraźniej może to mieć coś wspólnego z lepkością oleju napędowego po rozgrzaniu, ponieważ wtedy bardziej prawdopodobne jest, że wycieknie on przez uszkodzony zawór nadciśnieniowy.
Zauważyłem tuż przed wymianą zaworu, że problem zaczynał występować na zimnym silniku.
Brak objawów podczas jazdy, po prostu nie gaś tego silnika Diesla!
Narzędzia do diagnozy: szczypce, rurka PCV, pojemnik, taśma klejąca i szmaty.
Spójrz na silnik. Szyna paliwowa to rura z kilkoma mosiężnymi nakrętkami z przymocowanymi do nich wąskimi metalowymi rurkami (przewody paliwowe). Z lewego końca rury, łatwo przeoczyć, znajduje się śruba 17 mm. W pobliżu znajduje się czarny, pleciony elastyczny przewód (przewód powrotny paliwa niskiego ciśnienia).
Przy wyłączonym silniku odłącz/wyciągnij czarny pleciony wąż, może być potrzebny śrubokręt z płaskim ostrzem, aby to uruchomić. Przymocuj rurkę PCV do końca plecionego węża, uszczelnij taśmą klejącą, umieść drugi koniec rurki PCV w pojemniku. Butelka mleka o pojemności 1 pt wydawała się całkiem zgrabnie pasować do komory silnika. Umieść szmaty pod rurką i odsłoniętą teraz metalową rurką.
Włącz silnik na około 10-15 sekund. Wróć do komory silnika i sprawdź pojemnik. Jeśli w rurze lub w pojemniku obecny jest olej napędowy, zawór nadciśnieniowy jest najprawdopodobniej uszkodzony. Zobacz zdjęcie.
Gratulacje, możesz teraz zdecydować, czy chcesz sam wymienić zawór nadciśnieniowy, czy też zlecić tę pracę lokalnemu warsztatowi. Najważniejszą kwestią dla majsterkowicza jest możliwość odkręcenia tej śruby/zaworu 17 mm. Jest poważnie ciasny.
To jest śruba/zawór
Aby zdjąć śrubę/zawór, użyłem klucza dynamometrycznego 1/2" 75 cm i nasadki 17 mm. Klucz został umieszczony na zgięciu mojego prawego ramienia, moja lewa ręka podtrzymywała nasadkę 17 mm, aby utrzymać ją jak najdokładniej na śrubie, aby uniknąć zaokrąglania narożników śruby sześciokątnej. Następnie podniosłem, używając mięśni nóg. Silnik trochę się toczy, gdy podnosisz. Prawie się poddałem, ale przy ostatniej próbie śruba pękła (głośny huk). Sprawdziłem mocowania szyny paliwowej, ponieważ martwiłem się, że pękły one podstawę gwintowanych kołków mocujących poprzez działanie dźwigni podczas odkręcania śruby/zaworu.
Zawór jest częścią Bosch za około 150 £. Zwróć uwagę na numer szyny paliwowej, np. xxx-RGB-xxxxx. Powszechnym numerem na części znalezionej na starym i nowym zaworze był F166. Na paragonie części nazywano go "zaworem ograniczającym ciśnienie" p/n F00R001166. Używaj tych informacji na własne ryzyko.
Odkręć śrubę/zawór, ale przed całkowitym wyjęciem umieść coś, co poprowadzi olej napędowy z wnętrza szyny paliwowej do pojemnika. Użyłem taśmy aluminiowej, aby wymusić przepływ/kroplę do oczekującej pustej tacki po sardynkach, co okazało się zadowalające. Jeśli nie użyjesz taśmy do kierowania przepływem, olej napędowy rozleje się po silniku. Początkowo martwiłem się, że po wyjęciu śruba/zawór będzie pod dodatnim ciśnieniem, ale zakładając, że zawór nadciśnieniowy przeciekał, ciśnienie rozproszyłoby się wystarczająco. Założyłem okulary ochronne na wypadek rozprysku lub rozprysku.
Porównałem nową i starą część i nie było oczywistych różnic między starą a nową. Zaznaczyłem również nową śrubę/zawór, aby mniej więcej wiedzieć, jak daleko muszę dokręcić śrubę/zawór. Zrobiono to poprzez dopasowanie gwintu.

Po lewej stronie, stary zawór nadciśnieniowy, widać zakres sił przykładanych w pewnym zaokrągleniu narożników śruby sześciokątnej.
Zamontuj nowy zawór nadciśnieniowy, upewniając się, że zainstalowany jest nowy o-ring (w zestawie). Nie użyłem blokady gwintu. Początkowo dokręciłem to ręcznie, a następnie delikatnie obróciłem za pomocą grzechotki, aż nie mogło już dalej, a następnie za pomocą klucza dynamometrycznego obróciłem o około 1/16 do 1/8 obrotu, co było miejscem, w którym nowe oznaczenie na śrubie/zaworze pokrywało się z oryginalnym żółtym znakiem temper/ruchu na szynie paliwowej. Użyłem miernika momentu obrotowego po dokręceniu, ale mogę tylko powiedzieć, że przekroczył on 80 Nm, co było górną granicą mojego miernika momentu obrotowego 3/8". Musi być mocno dokręcony ze względu na ciśnienia wewnątrz szyny paliwowej. Rozumiem, że śruba/zawór musi wytrzymać ciśnienie sięgające 1600 psi, jeśli śruba/zawór jest luźna, wyleci jak kula.
Praca prawie skończona. W tym momencie możesz zdecydować się na uruchomienie silnika lub możesz odpowietrzyć przewody paliwowe przy wtryskiwaczach paliwa.
Zdecydowałem się odpowietrzyć przewody paliwowe. W tym celu należy odłączyć elektronikę do każdego wtryskiwacza, aby umożliwić kluczowi większy dostęp do obracania nakrętek, ponieważ w przeciwnym razie może to być bardzo trudne. Następnie owinąłem szmaty wokół nakrętek, podłączyłem elektronikę do wtryskiwaczy i włączyłem silnik na krótki czas, a następnie zatrzymałem. Po usunięciu szmat widać sączenie się oleju napędowego. Dokręć nakrętki do przewodu paliwowego do wtryskiwacza. Wytrzyj nadmiar oleju napędowego, jeśli występuje.
Samochód powinien teraz się uruchomić, być może zajmie to więcej czasu niż zwykle, ponieważ w przewodach paliwowych może być jeszcze trochę powietrza.
Pracuj na biegu jałowym przez kilka minut. Sprawdź oznaczenie śruby/zaworu pod kątem ruchu śruby. Wykonaj jazdę próbną, aż silnik zostanie dokładnie rozgrzany i wróć do domu. Sprawdź ponownie śrubę/zawór pod kątem ruchu śruby, wyłącz.
Silnik powinien uruchomić się ponownie bez wahania
Praca nie powinna zająć dużo czasu.
Odkręcenie tej śruby jest najtrudniejszą częścią i prawdopodobnie jedyną rzeczą, która może pokonać majsterkowicza.
Mam nadzieję, że ludzie uznają to za przydatne.