2006+ Honda Civic Forum banner

Project 2023: 5-deurs Type R Mugen conversie

17K views 124 replies 17 participants last post by  djurisicn9  
#1 · (Edited)
Hoi! Ik heb net de onderdelen besteld voor mijn nieuwe project... Ik zal deze post updaten voor iedereen die geïnteresseerd is.

Net het volgende gekregen:
Type S-bogen
Type S-zijskirts
Type R-voorkantgrille
Type R-achterlicht-middencluster
Zwarte spiegelkappen

Nog te komen:
Mugen-spoiler
Mugen-achterbumper/diffuser
Custom Type R frontsplitter + frontlip

Alles wordt in kleur gecodeerd om te passen bij mijn Silver Champagne metallic FK2.

Als het plaatwerk klaar is, worden als volgende de velgen, uitlaat en ophanging veranderd!

#10 ·
Er zijn nog meer onderdelen aangekomen. LED-achterlichten met dynamische richtingaanwijzers uit Japan 😁🇯🇵

Wacht nog steeds op de achterbumper, voorbumper en achtervleugel die volgende week aankomen, zodat ik kan beginnen met het passen van de onderdelen.

Attachments

#11 ·
#13 ·
Hoi! Ik heb net de onderdelen besteld voor mijn nieuwe project... Zal deze post updaten voor iedereen die geïnteresseerd is.

Net het volgende gekregen:
Type S-bogen
Type S-zijskirts
Type R-voorkantgrille
Type R-achterlichtcluster
Zwarte spiegelkappen

Nog te komen:
Mugen-spoiler
Mugen-achterbumper/diffuser
Custom Type R frontsplitter + front lip

Zal alles in kleur laten spuiten om te passen bij mijn Silver Champagne metallic FK2.

Als het carrosseriewerk klaar is, worden als volgende velgen, uitlaat en ophanging veranderd!

View attachment 329912
View attachment 329911
Ik realiseerde me net - is alles van jou OEM? De bogen en zo zien eruit alsof ze in nieuwe zakken zitten - waar haal je nieuwe onderdelen voor deze?

Ik ben op zoek naar dezelfde dingen als jij, maar het lijkt steeds schaarser en duurder te worden!

#14 ·
Ik realiseerde me net - is al je spul OEM? De bogen en zo zien eruit alsof ze in nieuwe zakken zitten - waar haal je nieuwe onderdelen voor?

Ik ben op zoek naar hetzelfde spul als jij, maar het lijkt steeds schaarser en duurder te worden!
Ja, alles is OEM en gloednieuw. Ik heb alles gekocht bij coxmotorparts - en het was extreem duur :LOL: :LOL: vooral met verzendkosten + invoerbelastingen naar Europa... dit project kost meer dan de auto zelf :LOL:

#18 ·
Ik denk eigenlijk dat het zilver er fantastisch uit zal zien op de jouwe met de Type R kit!

Slechts een paar uur geleden kocht ik die Tein veren (komen morgen aan) en ik haalde de wielen op. Geen idee of ze passen, maar ik hoop dat ze de wielkasten mooi zullen vullen. Het zijn best mooie wielen.

Helaas zal ik niet veel geld besparen, aangezien al deze 4 banden oud zijn en zeer binnenkort vervangen moeten worden, hoewel ze zeer weinig gebruikt zijn, dus ik zal misschien kijken of ik ze op zijn minst een paar maanden kan rekken.

Mat donkerrook vinyl komt binnenkort voor de middenlichtcluster (voor en achter met een uitsparing voor de mistlamp, en mistlampen voor, aangezien de mijne ernstig verkleurd zijn)...

Ik weet niet zeker wat ik verder van plan ben op dit moment.

Ik zou echt mijn eigen mod-thread moeten maken [emoji1783]

Trouwens - haal een van die goedkope short shifter kits en monteer hem. Schakelen voelt nu geweldig!
Ik kijk ernaar uit om je auto met de gemonteerde wielen en veren te zien! 🤩

Ik heb eigenlijk een van die FN2 short shifter adapters van AliExpress. Maar ik heb geen idee hoe ik hem moet installeren. 🤣👍

#23 ·
VERDOMME, ik heb net een link gevonden. £531 niet op voorraad lol. Uit Japan. Ik denk dat ik ook mijn eigen buitenste lichtunits ga proberen te maken
Ja, dat zijn ze. Ze zijn zelden op voorraad omdat deze Japanse man OEM-lampen aanpast.

Je lampen zien er geweldig uit!! Helaas heb ik niet de vaardigheden om mijn eigen lampen te maken, dus ik heb deze gekocht. Maar ik denk dat ik die van jou mooier vind, omdat ze nog steeds enigszins rood zijn en niet volledig zwart/grijs als ze uitstaan. En meer OEM-achtig met een moderne twist.

#28 ·
LED-voetruimtelampen zijn geweldig. Die van mij zijn gewoon USB, maar ik heb alle bedrading onder de middenconsole en in een 3-weg 12v-adapter met 2 USB's gestopt, die zich in het kleine opbergvak achter de versnellingspook bevindt. Het kleine IR-sensor ding steekt uit naast de passagiersstoel, dus ik kan nog steeds kleuren en zo veranderen.

Ze zijn goedkoop en gemakkelijk, wat is er niet leuk?

Ook - de Mugen sleepband is een leuke toevoeging!

#31 ·
Moet die bumper zeker hebben om de achterkant bij elkaar te brengen. Geweldige vooruitgang, maakt me jaloers

Ga je de kleur van de bekleding matchen of wordt het zwart?
Eens! En bedankt 👍😃

Ik denk dat ik het onderste deel van de achterbumper zwart ga maken en de vleugel van de spoiler zwart. En de rest in kleur afgestemd op de auto.

Hopelijk ga ik het binnenkort allemaal passen. Zal wat foto's maken en de kleuren in Photoshop uitproberen... voordat ik het naar de spuiterij breng.

#34 ·
Dit kan helpen...

How to- 5 door type r conversion

Succes met je project, leuk om te zien dat sommige mensen nog steeds 8e generaties aan het modden zijn!
Bedankt voor het delen. Deze post heeft me eigenlijk geïnspireerd om deze conversie in de eerste plaats te doen. 👍😅

En ja. Ik kocht deze 8e generatie als een goedkope dagelijkse pendelaar. Maar uiteindelijk vond ik deze auto erg leuk. Een FN2 type r was een van mijn favoriete auto's toen ik 18 was. Dus nu ga ik deze oude droom waarmaken (ook al is het maar een 1.8) 😁

#36 ·
Dit laat zien hoe verschillend we allemaal zijn, wat een goede zaak is. Ik zou verre van de voorkeur geven aan een standaard auto aan de buitenkant die een type R aan de binnenkant was, dan andersom. Het zou me dood irriteren om naar de buitenkant te kijken en dan geen pit te hebben als ik hem startte of ingehaald werd door gechipte dieselauto's! Maar dat ben ik gewoon en wat je ook gelukkig maakt, is belangrijk.
Ja, die vervelende gechipte oliebranders zijn een beetje snel en halen nog steeds 50+ mpg! Lol...:giggle:

#37 ·
Ja, die vervelende gechipte oliebranders zijn een beetje snel en halen nog steeds 50+ mpg! Lol...:giggle:
Lol ja, ze zijn een beetje snel... Als autoliefhebbers zijn onze auto's een representatie van wie we zijn. Uniek en geen andere is hetzelfde, we houden er niet van om standaard te zijn lol.

Plus goedkopere autoverzekering, goedkopere wegenbelasting, betere MPG.

Als ik me daar allemaal niet om zou bekommeren en veel geld te besteden had, dan zou ik meteen een Turbo'd FN2 hebben met meer dan 400 pk.
Of de crazy looking FK8.

#58 ·
Crazy project! Love it. Looking forward to see the result. Was in Denmark last year and was surprised of how few mk8 civics there were. More common her in Norway I think.
Thanks!
I'm going to test fit the body parts today 🤞

That's what i like about it. It's somehow become a rare car in Denmark. And i've never seen a mugen styled mk8 in Denmark. I can't even remember seeing a Type R.

So my car is gonna be somewhat special in the area 😃

#60 ·
Update na testmontage:

De pasvorm van de voorsplitter was verschrikkelijk. Grote gaten en veel te zwakke/dunne tapjes. Ik probeer het geld terug te krijgen voor die en ga voor een OEM type R voorsplitter of GP splitter.

De mugen vleugel en achterbumper zijn redelijk goed passend! Ik ben wat kleine aanpassingen aan het doen omdat ik een trekoog op de auto heb. Maar ik denk dat het perfect gaat werken.