2006+ Honda Civic Forum banner
281 - 288 of 288 Posts
Dus hoewel veel mensen deze thread en de aluminiumfolietruc lijken tegen te komen wanneer hun ABS/VSA-waarschuwingslampjes gaan branden, staat het vast dat deze DTC-codes in het multi-informatiedisplay sowieso geen codes over ABS/VSA weergeven?

Hallo,

Bedankt aan Potsy en anderen voor de nuttige informatie.

Ik bezit een Honda Civic 1.8AT in India. Tijdens het rijden begonnen mijn verlichtingslampen plotseling te flikkeren en met de airco gingen ze uit.
Nu gaan alle verlichtingslampen voor de aircoknoppen, de AT-versnellingshendel, de sel/reset-schakelaar, de koplampniveauregelschakelaar niet aan als ik de parkeer- en koplampenschakelaar aanzet. Ik kan ook zien dat de koplamp-aan-indicator en de buitentemperatuur van de toerenteller zijn verdwenen.

Fysieke knoppen en al het andere werken prima, maar niet de aircokoppeling. Ik heb gecontroleerd en alle zekeringen zijn in orde. Ik ben verder gegaan om de toerenteller te controleren met de zelfdiagnosemodus en kreeg fout 2.

Zoals Potsy suggereerde, heb ik de aluminiumfoliemethode gebruikt, maar ik kan geen code-info op mijn toerenteller zien. Maar ik kon hetzelfde proces gebruiken met het plafondlicht, dat me 5 flitsen gaf, wat verwijst naar communicatieverlies tussen toerenteller en micu, toerenteller vervangen.

Kan iemand me alsjeblieft helpen wat het probleem zou kunnen zijn, aangezien mijn auto geen code op het toerentellerscherm weergeeft.

Hier is het proces dat ik heb gevolgd Honda Bcan proces

Groeten,
Dev

Hallo mensen,

Ik heb het net weer geprobeerd en wat langer gewacht en de foutcodes gekregen, bijna 15 daarvan.

Tot mijn verbazing dacht ik eraan om de poort 10-15 minuten kort te sluiten en op de een of andere manier werden alle fouten verholpen en mijn AC- en verlichtingslampen werkten weer.

Nu toont het een NEE op de nieuwe bcan-test! Ik dacht dat mijn toerenteller en dimmer defect waren.

Groeten,
Dev

Hallo allemaal,

De problemen zijn er weer en blijven maar komen en gaan. Ik heb net de toerenteller verwijderd en de printplaat gereinigd met aceton en een wattenstaafje. Ik kon een paar verkleurde plekken zien, die op die fijne verbindingslijnen zaten. Ik hoop dat dit het probleem oplost, anders moet ik een toerenteller halen. Raar maar waar, de toerenteller regelt ook de airco en laat de aircokoppeling niet inschakelen als deze defect is. Ik deel dit gewoon voor het geval het iemand met hetzelfde probleem helpt.

Groeten
Dev

Weet iemand of dit werkt met een 9e generatie uit 2016? De foto hieronder is van de zekeringkast.

Afgaande op de foto in de originele post, is de poort met het kruis degene die er het meest logisch uitziet, dat wil zeggen als er pinnen uit zouden steken.

De twee met vinkjes hebben echter wel pinnen - enig idee welke, of ĂĽberhaupt welke, gebruikt moet worden.

Hallo, ik heb een Honda Civic FK1 uit 2010 en hij heeft enkele foutcodes, kan iemand me vertellen wat ze betekenen: PA74 DTC B2357, DTC B2356, DTC B2355 En ik weet niet waarom, als ik de sleutel erin doe, knippert na een paar seconden het bovenste lampje. Alvast bedankt.

@Lifh
PA74 Deze code lijkt onjuist te zijn of een cijfer te missen.
B2357 = Regenlichtsensoreenheid heeft communicatie met MICU verloren
B2356 = Automatische verlichting/regensensor heeft communicatie met MICU verloren (WIPSW-bericht)
B2355 = Regenlichtsensoreenheid heeft communicatie met MICU verloren (koplamp-schakelaarbericht)

281 - 288 of 288 Posts