2006+ Honda Civic Forum banner

Bodykits/mods voor 9e generatie hatchback

42K views 45 replies 16 participants last post by  roosk  
#1 ·
Ik heb onlangs deze 9e generatie Civic uit 2014 gekocht en ik ben op zoek naar een bodykit ervoor. Ik wou dat ik het faceliftmodel van 2015 had gekregen, want er zijn veel meer opties. Heeft iemand suggesties of websites waar ik onderdelen kan krijgen om hem uit te rusten?

#34 ·
Heeft iemand deze voorlip van eBay gekregen? Kunnen ze uitleggen hoe het is?
Heb het leven uit de bumper geschraapt, het maakt me kapot om ernaar te kijken. Hoopte dat dit zou passen bij de zwarte afwerking op de wielkasten, en als ik dit in plaats van de bumper schraap, omdat ik weet dat ik het weer zal doen, kan ik het gewoon oppoetsen!
Hier is een begin. Veel goedkoper dan Honda.

#5 ·
Geen definitief antwoord, maar het lijkt mogelijk door stockafbeeldingen van de pre-facelift- en faceliftmodellen te vergelijken. Je zou de koplampen vooraan moeten veranderen en je zou wat overbodige sensoren vooraan in de facelift-bumper hebben, tenzij je 2012-model de bedrading ervoor heeft. Ik geloof dat het facelift-model standaard parkeersensoren voor en achter heeft (maar ik kan me vergissen!).

#8 ·
Ik heb een 1.6 IDTEC sportmodel (2016) Facelift en die heeft sensoren voor en achter, samen met de achteruitrijcamera. Het is een UK-model als dat helpt, maar ik ben ook verbaasd dat eenzelfde model auto dit niet standaard zou bevatten? TENZIJ de oorspronkelijke eigenaar (ik ben de tweede eigenaar) bij aankoop een upgradepakket heeft gekozen - wat je **** doen bij aankoop van een nieuwe auto, en daarom heb ik deze functies op de mijne? Gewoon een gedachte...

#10 ·
Ik heb een 1.6 IDTEC sportmodel (2016) Facelift en die heeft sensoren voor en achter, samen met de achteruitrijcamera.
Heh, vreemd.
Mijn auto komt uit Italië en heeft alleen een achteruitrijcamera.

FWIW, mijn broer is de oorspronkelijke eigenaar en hij kocht zijn auto in Kroatië.

TENZIJ de oorspronkelijke eigenaar (ik ben de tweede eigenaar) bij aankoop voor een upgradepakket is gegaan
Hmmm, ofwel dat of er zijn verschillende uitrustingen onder dezelfde/vergelijkbare naam voor verschillende markten.

#9 ·
Het is jouw auto, dus het is helemaal aan jou wat je doet, maar als het de mijne was, zou ik kijken naar het aanschaffen van wielen die de wielkasten beter vullen (maat en offset) en hem eerst wat lager zetten.

Een bodykit toevoegen aan iets op standaardhoogte met kleine wielen ziet er naar mijn mening misschien niet zo goed uit.

#13 ·
het is jouw auto, dus het is helemaal aan jou wat je doet, maar als het de mijne was, zou ik kijken naar het kopen van wielen die de wielkasten beter vullen (maat en offset) en hem eerst wat lager zetten.

Een bodykit toevoegen aan iets op standaardhoogte met kleine wielen ziet er misschien niet zo goed uit, IMHO.
Bedankt, ik dacht erover om dat eerst te doen, de wielen zien er een beetje te klein uit, dus ik zal proberen iets uit te zoeken

#17 ·
De meest voorkomende aanpak is om een set Eibach pro veren te nemen Eibach Pro-Kit Performance Spring Kit E10-40-011-09-22 | Eibach Suspension | EibachShop
De bovenstaande link is voor de 1.4 of 1.8 benzine modellen. Er is een andere set als je de 1.6 Diesel hebt.

Als je de handling wilt verbeteren, kun je de Bilstein B12 kit kopen, die de Eibach veren als pakket bevat. Ik heb dit gedaan en het transformeert de auto. Handling en stabiliteit in bochten zijn perfect.

#18 ·
Ik was aan het zoeken naar onderdelen voor de Civic toen ik de interessante voorbumper voor de pre-facelift tegenkwam. Hij heeft ook een achterdiffusor-mod die ik voor de tourer heb gezien. Misschien iets om te overwegen?
313948

313947

Misschien spelen mijn ogen me gewoon parten, maar het ziet er niet uit als een ander prefacelift-model dat ik heb gezien!

#20 ·
Ik was aan het zoeken naar onderdelen voor de Civic toen ik de interessante voorbumper voor de pre-facelift tegenkwam. Hij heeft ook een achterdiffusor-mod die ik voor de tourer heb gezien. Misschien iets om te overwegen?
View attachment 313948

View attachment 313947
Misschien spelen mijn ogen me gewoon parten, maar het lijkt niet op een ander prefacelift-model dat ik heb gezien!

Dat is best cool! Ik heb er ook nog nooit zo een gezien. Ik had vroeger een Pre-Facelift Ti-model voordat ik mijn huidige Facelift-model kreeg - en toen ik op zoek was naar mods voor de oude auto, kwam ik dat nooit tegen. Moet wel op maat gemaakt zijn...

#22 ·
Mijn Eibach-veren kostten me vorig jaar ongeveer £185 van Ebay (E10-40-011-11-22). Ik was echter te bang om ze zelf te monteren, dus ik heb toen extra betaald om ze door mijn lokale garage te laten monteren. Mijn advies is om even rond te kijken voordat je een bestelling plaatst. Ik herinner me dat de mijne de beste prijs/leveringsverhouding hadden. Ik had het iets goedkoper kunnen krijgen, maar ik vertrouwde sommige verkopers gewoon niet - of er was een lange wachttijd op de levering, waar ik geen zin in had.

#24 ·
De achterkant is heel eenvoudig, doe die zelf en bespaar wat geld. Eén bout aan elke kant. De voorkant zou ik door iemand laten doen. Ik had gedacht dat 250 pond ongeveer de ball park zou zijn? 3-4 uur à 60 pond per uur? Vergeet niet dat je na montage uitlijning nodig hebt.
Ja, ik laat ze nu doen door een monteur die ik ken, hij rekent me maar €100 voor alles, dus dat is handig

#32 ·
Cox motorparts zijn geweldig - ik heb mijn vleugel ook daar vandaan. Er staat zelfs een disclaimer op het onderdeel dat mensen ze gebruiken voor de standaard 9g civic en je **** de kleur kiezen. Het enige dat me verraste, was dat het onderdeel niet met montagebouten wordt geleverd, dus ik moest er zelf een paar vinden en wat extra gaten boren (standaard 9g spoilerlip gebruikt 2 bouten - type-r vleugel gebruikt 4 bouten).

#38 ·
Hallo allemaal, ik ben hier nieuw, dus ik wil jullie graag een paar vragen stellen. Ik heb een Civic uit 2012 (2.2 diesel) en ik wil een complete transformatie doen, van bodykit van restyling tot chiptuning, en de naam die ik vaak gebruik is dat ik een baby Type R-project wil maken (omdat de Civic Type R FN2 201 pk heeft, dus dat is mijn doel). Ik weet wat ik moet doen, maar waar ik het meest mee zit, is het wisselen van mijn banden van 17" naar 18". Ik weet dat ik een conversiekit moet kopen zoals je al zei, maar ik ben benieuwd of ik mijn comfort verlies. Om eerlijk te zijn, ik vind het fijn om er nu mee te rijden, het is goed in de bochten, maar toch comfortabel bij het oversteken van een verkeersdrempel of op een hobbelige weg. Ik wil niet stoppen tot 3 km/u om over een verkeersdrempel te gaan, omdat mijn auto de voorbumper zou vernietigen, als je me begrijpt. Maar tegelijkertijd vind ik de manier waarop het er van buiten uitziet niet leuk. Kan iemand me vertellen of ik dat zal verliezen met het plaatsen van grotere velgen en het verlagen van de auto? Dat zijn de velgen die ik wil kopen JR-Wheels JR18 Wheels Gloss Black Machined 18 Inch 7.5J ET40 5x112/114.3. Antwoord me alsjeblieft, je **** me geld en tijd besparen, bedankt.

#39 ·
Hallo, de beste manier is om 18-inch wielen te lenen om zelf rond te rijden. Of test een andere Civic, want de hogere specificatie mk9 werd standaard geleverd met 18 inch.
Wat betreft de veren, ik heb de mijne een paar maanden geleden laten doen en het voelt veel steviger aan dan de originele (ik zit op standaard 17 inch wielen). Maar het ziet er goed uit 😁, ik krijg wel een schraap op de onderkant op sommige verkeersdrempels, wat vervelend kan zijn. Na verloop van tijd ben ik gewend geraakt aan de nieuwe rit en begin ik het langzaam steeds leuker te vinden.

#40 ·
Oké, dat ga ik doen als ik de kans had om een andere Civic te testen, bedankt. Maar weet je of de 18" wielen passen op de fabrieksinstelling zonder schroefsets (want theoretisch gezien, als ze erin passen, hoef ik de auto misschien niet te verlagen en bespaar ik comfort tijdens het rijden)? Kan iemand mij een foto sturen van wat je met je Civic hebt gedaan?