2006+ Honda Civic Forum banner

Probleem met de achtergrondverlichting van klok/radio

127K views 62 replies 39 participants last post by  Petersout  
#1 · (Edited)
Een paar dagen geleden merkte ik dat in mijn Civic 2006 I-CTDI een paar segmenten van mijn Klok/Radio-scherm niet gemarkeerd zijn. Bekijk de bijgevoegde foto.

PICTURE

Na een paar minuten komt alles weer normaal.

Helaas lijkt het probleem willekeurig op te treden (soms bij het opstarten, soms tijdens het rijden) en verdwijnt het ook na willekeurige tijd (5 minuten, 30 minuten).

Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gehad?

#5 ·
Verwijder eerst de afdekking over de snelheidsmeter door deze omhoog te tillen, verwijder daarna de afdekking van het display, trek vervolgens de snelheidsmeter voorzichtig uit zijn positie,
verwijder vervolgens de 2 schroeven van het lcd-paneel, trek het er dan af, maar begin aan de rechterkant, anders blijft het vastzitten. Trek de kabels eruit.

Ik heb de pinnen gewoon fysiek met mijn vingers gecontroleerd, als er eentje beweegt, soldeer hem dan.
Sorry voor mijn slechte Engels.

#7 ·
Image

Image

Veel dank..... kopieer gewoon de fotolink naar deze post, zodat mensen het probleem in de toekomst sneller kunnen identificeren...

Het lukte me niet om het scherm eruit te trekken.... het bleef gewoon aan de linkerkant vastzitten...er zou nog een clip moeten zijn om het vast te houden..... Ik brak bijna het scherm...>.< kan het er nog steeds niet uithalen...

#9 · (Edited)
Ik had dezelfde problemen. Het zit vast aan de rechterbovenclip (LHD), zoals op je foto. Uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar door het display te buigen met een plastic trimtool van rechtsboven en tegelijkertijd van rechtsonder (waar de schroef zit) te trekken met een haak-etc. tool. Je hoeft het display alleen maar tegelijkertijd van boven en beneden te trekken. Kleine, scherpe rukken. Succes!

Vesku

Kan het display niet loskrijgen. Wat heb ik verkeerd gedaan, het zit helemaal vast. Ik weet niet hoe hard ik eraan moet trekken...

Controleer de afbeelding voor meer informatie.

https://docs.google.com/file/d/0B93nBAuaIN4odDR4SXY0LTJ3MTA
https://docs.google.com/file/d/0B93nBAuaIN4odVp4OVFHWXNGbTA/

Met vriendelijke groeten
Fredrik.

Image

#10 ·
Uiteindelijk haal ik het eruit en heb ik het gerepareerd....
Als je de klok eruit trekt... moet je hem aan beide kanten tegelijkertijd eruit trekken... steek gewoon je vinger eronder en gebruik een beetje kracht om hem eruit te trekken...
Neem je tijd... haast je niet... Ik brak bijna de voorkant toen ik het deed...

#11 ·
Het is eindelijk losgekomen. Meer kracht dan ik dacht nodig was. Gebruikte het idee met een buiggereedschap achter het scherm en dat werkte.

Maar ik heb ook het scherm een beetje beschadigd. Moet het alleen nog lijmen.. :(

Bedankt
Fredrik

#13 ·
Verdomme, ik heb hetzelfde probleem.... Hoeveel zou Honda rekenen om het te repareren, denk je? Uren werk?

#15 ·
Het is hoogst onwaarschijnlijk dat ze dit zouden repareren, ze zouden je vertellen dat je het hele scherm moet vervangen.
Als je ze vraagt om een specifieke taak uit te voeren, waarom dan niet? Ik heb hetzelfde plan, laat ze het scherm eruit halen en als ze geen soldeerervaring hebben, doe ik het zelf en laat ik ze het scherm er weer in zetten.

#18 ·
Ik heb dit probleem ook, heeft iemand Honda de zijne laten repareren? Zo ja, hoeveel rekenen ze?

#20 ·
Ik heb dit probleem met mijn Civic en ik kan je vertellen hoeveel een reparatie door een dealer zal kosten, want Honda heeft me er net een offerte voor gegeven na een servicebeurt. Wacht even: probeer £366,20 (ik neem aan dat dat is om de unit te vervangen en niet voor een beetje solderen). Dat is inclusief btw. :)

Voor die prijs denk ik dat ik ermee kan leven. ;)

Andy

#21 ·
Goedkope oplossing voor dit probleem

OK, het is dus tijdelijk en je zult het regelmatig moeten doen, maar ik heb ontdekt dat een stevige klap bovenop het dashboard, net boven het display, alle cijfers in hun oude glorie herstelt. Kan soms wel een paar weken duren en in het slechtste geval (koud weer) kan het dagelijks nodig zijn.

Hoe dan ook, kost niets, lost het probleem op en geeft me een heel stuk beter gevoel! :D

Andy

#22 ·
Ik heb de mijne verwijderd en gewoon alle pinnen op het LCD verwarmd en opnieuw gesoldeerd. Probleem opgelost. Kostte niets, kostte alleen wat tijd en geduld om de panelen te verwijderen zonder clips te beschadigen.

Verzonden vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

#23 · (Edited)
Even een snelle tip, vandaag, ongeveer 6 maanden nadat ik dit voor het eerst heb gerepareerd, moest ik opnieuw solderen omdat de pinnen weer los zaten - het lijkt erop dat de soldeer niet goed hecht aan de printplaat. De, hopelijk, permanente oplossing is om het geheel na het solderen met hete lijm vast te zetten om ervoor te zorgen dat er nooit meer iets losraakt.

#25 ·
Even een snelle tip, vandaag, ongeveer 6 maanden nadat ik dit voor het eerst heb gerepareerd, moest ik opnieuw solderen omdat de pinnen weer los zaten - het lijkt erop dat de soldeer niet goed aan de printplaat hecht. De, hopelijk, permanente oplossing is om het geheel na het solderen met hete lijm vast te lijmen om ervoor te zorgen dat er nooit meer iets losraakt.
zelfde als de mijne... Ik heb het twee keer gedaan in 4 maanden... misschien is het weer de laatste tijd te warm in AU...
Ik denk dat het een goed idee is om hete lijm te gebruiken na het opnieuw solderen... maar als het weer losraakt... is het dan erg moeilijk om het te repareren...

#26 · (Edited)
Welnu, mijn probleem is het gebrek aan flux, ik had het moeten gebruiken, ik wist dat ik het had moeten doen en toch deed ik het niet, was te lui om wat te halen.
Het probleem komt steeds terug, en sinds het lijmen met hete lijm moest ik het weer uit elkaar halen en nog twee pinnen repareren - het begint me ECHT te irriteren, deze keer heb ik de hele verdomde pinnenrij met hete lijm vastgezet. Dit is het meest irritante aan mijn auto en ik heb het gevoel dat ik veel gelukkiger zou zijn als ik het er gewoon uit zou halen en met een hamer aan stukken zou slaan... arghhh

PS. Temperatuurverschil helpt niet... duidelijk, aangezien de mijne faalt in de zomer EN in de winter ;)

Oh, en deze keer ben ik de verticale lijn op het laatste cijfer in de middelste regel van het display kwijtgeraakt... maar dat is het - ik haal dit kleine f*** er nooit meer uit, zelfs niet als het obscene berichten begint weer te geven ;)

#28 ·
Hallo, ik weet niet zeker of iemand me hiermee kan helpen, maar mijn probleem lijkt hierop, behalve dat het niet zo is dat sommige niet aangaan, maar dat alle segmenten ongeveer halverwege zijn aangegaan, dus het maakt het lezen van wat het display zegt vrij moeilijk. Ik weet niet zeker of het een soldeerprobleem is, aangezien het niet zo is dat sommige niet werken, maar allemaal te goed werken, dus ik heb het gevoel dat het een elektrisch probleem kan zijn. Misschien een doorgebrande weerstand of zoiets, maar ik denk dat ik het moet vervangen om het te repareren. Heeft iemand tips of weet iemand hoeveel ze kosten en waar ik ze het beste kan krijgen?

Bedankt voor alle hulp/advies vooraf. Baz

#32 ·
Ik had een garantie van 3 maanden toen ik de auto kocht, dus het werd daaronder gerepareerd (het dekte elektrische problemen), maar ik weet niet zeker of Honda het zelf zou dekken. Het proberen waard, want het is een dure klus om het te vervangen (Honda weigerde de punten opnieuw te solderen), maar een garage zou het waarschijnlijk kunnen verwijderen en voor veel minder opnieuw kunnen solderen.