2006+ Honda Civic Forum banner

Vervanging van de mistlamp

Fog
31K views 26 replies 14 participants last post by  jaxckhan  
#1 ·
Hallo allemaal

Gelukkig Nieuwjaar en al...

Met de recente mist die we de afgelopen maand hebben gehad, heb ik daadwerkelijk mijn mistlampen gebruikt en zie... een van de lampen ging kapot op de eerste dag dat het daadwerkelijk mistig was!

Ik heb deze thread bekeken: [how to install headlights] en ik heb in de handleiding gekeken. In de handleiding staat dat er een schroef onder de bumper zit... nee, die zit er niet op mijn type s. Er zitten twee gaten aan weerszijden, maar ik kon geen schroevendraaier vinden die lang genoeg was om te zien of er een schroef zat... zou die er moeten zitten?

Kortom, ik hoopte dat iemand me kon helpen die misschien een mistlamp voor heeft vervangen op een type s?

Bedankt bij voorbaat...

Ant

#3 ·
Bedankt voor de reactie.

Ik hoopte dat het niet nodig zou zijn om de bekleding te verwijderen! Nog nooit hoeven doen bij een andere auto...

Ik ben net naar buiten gegaan om het te proberen, tot ik besefte dat het zo koud was dat ik mijn vingers niet meer kon voelen!

Nogmaals bedankt en ik zal het opnieuw proberen als het wat warmer is!

#5 ·
Je hoeft de bumper niet te verwijderen, je hebt alleen een 10 mm dop op een lange verlenging nodig en steekt deze door de kleine gaten onder de voorbumper, draait de moer los en de hele mistlamp zou eruit moeten komen, het is een beetje priegelwerk maar gemakkelijk te doen.

• Like
Reactions: antmaz
#6 ·
Je hoeft de bumper niet te verwijderen, je hebt alleen een 10 mm dop op een lange verlenging nodig en deze door de kleine gaten onder de voorbumper steken, de moer losdraaien en de hele mistlamp zou eruit moeten komen, het is een beetje lastig maar gemakkelijk te doen
Dat is wat Antmaz zegt, hij kan deze schroef niet door het gat in de bumper zien. Ik heb niet eens het gat op mijn auto. De handleiding vermeldt dat deze methode alleen op sommige modellen werkt.

Ik stel niet voor dat hij de bumper verwijdert, maar alleen de bekleding losklikt om de zwarte plastic binnenste wielkastbeschermer los te maken, waardoor de achterkant van de mistlamp bereikbaar wordt.

#10 ·
Je moet wel onder de auto kruipen en de gaten zijn klein, een 10 mm dop past net, maar het is krap, en je hebt hem wel op een verlenging nodig.

#12 ·
ok... Ik heb geprobeerd de handleiding te volgen: aan de passagierskant hebben de gaten absoluut geen bouten/schroeven die losgedraaid kunnen worden (ik heb zelfs met een zaklamp gekeken toen de auto omhoog was gekrikt). Aan de bestuurderskant is er alleen een metalen bumper, maar geen bouten/schroeven. Ik heb geprobeerd de wielkastbekleding "simpelweg" los te klikken en de voering terug te trekken... dit heeft de achterkant van de mistlamp niet blootgelegd!!!

Ik kan me echt niet voorstellen hoe ik de doorgebrande lamp ga vervangen... of de andere als het ooit nodig is!! hulp!

#20 ·
Ik heb een 2.2 ES 57 plaat.

Ik heb de mistlamp vervangen door een MR JP's 6500k lamp. Ik gebruikte een 300mm verlengstang op een 3/8e ratel met een 10mm diepe dop. Doe wat vet of blu tack in de dop zodat wanneer je de bout losdraait deze er niet uit valt maar aan de dop blijft plakken.

Op de mijne zit een 6mm bout die de mistlamp vasthoudt. Het duurt even om de bout te vinden, maar volhouden en je zult hem vinden. Schijn met een zaklamp door de gaten en je zult hem zien. Het is het gat dat het verst van het wiel af zit. Het tweede gat het dichtst bij de nummerplaat of het midden.

Mijn lampen zien er gaaf uit!

Griffian

#23 ·
Ik heb gezocht naar de gaten waardoor je toegang zou moeten krijgen tot de bouten om de mistlampassemblage los te maken, maar tevergeefs. Ik denk dat ik de lampen zal moeten vervangen als ik de voorsplitter vervang wanneer het weer dit voorjaar wat warmer wordt.

#27 ·
Als je de twee gaten aan de onderkant van je splitter hebt, dan kun je een 10 mm dop op een lange verlenging zetten, en wat blauwe tack aan de binnenkant van de dop doen en de moer losdraaien, dan kan de mistlamp verwijderd worden. Eén gat is voor de 10 mm, en het tweede gat is voor de afstelling van de lichtbundel of het patroon. Als je auto de gaten niet heeft, dan zul je de boogbekleding halverwege moeten verwijderen, en je bumper verwijderen, want hoe hard je het ook probeert, je zult de lamp niet door de binnenvoering aan één kant kunnen krijgen en je zult geen kans hebben aan de andere kant, omdat de ruitensproeierreservoir in de weg zit,
mijn auto is een type s gt en had nooit de gaten, dus bij het monteren van hids op de mistlampen heb ik twee gaten geboord voor het geval ik in de toekomst toegang moet hebben tot de mistlampen,
neem gewoon je tijd, de bumper en de bekleding zijn heel gemakkelijk te verwijderen, zorg gewoon voor iets zachts om de bumper op te leggen, want de lak krast heel gemakkelijk.