2006+ Honda Civic Forum banner
141 - 160 of 288 Posts
Hallo, ik krijg deze foutmelding wanneer ik de diagnostische test uitvoer: Fout 2. Ik heb gecontroleerd en ontdekt dat dit betekent: "Als het woord ''Fout 2'' wordt aangegeven, is er een storing in de communicatielijn tussen de meterbesturingsmodule (toerental) en het body-controller area network (B-CAN). Ga naar de aangegeven probleemoplossing (B1155 tot B1160)." Maar kan iemand me vertellen of het de moeite waard is om het naar mijn dealer te brengen of dat het iets anders is... Al mijn eenheden werken tot nu toe, ik heb geen problemen opgemerkt. Ik heb een aantal van de zekeringen gecontroleerd: 7,10,16,20,32, maar ze zijn allemaal in orde...

PA50 DTC B1155: Meetmodule communicatie verloren met de MICU (HLSW-bericht)
PA50 DTC B1156: Meetmodule communicatie verloren met de MICU (WIPSW-bericht)
PA50 DTC B1157: Meetmodule communicatie verloren met de MICU (MICU-bericht)
PA50 DTC B1159: Meetmodule communicatie verloren met de MICU (DOORSW-bericht)
PA50 DTC B1160: Meetmodule communicatie verloren met de MICU (DRLOCKSW-bericht)
PA50 DTC B1188: Meetmodule communicatie verloren met de MICU (RM-bericht)
PA96 DTC B1905: Startonderbreker-Sleutelloze regeleenheid communicatie verloren met MICU (DRLOCKSW-bericht)
PA51 DTC B2991: Airconditioning-eenheid communicatie verloren met Audio HVAC Subdisplay Unit (met audiosysteem) of HVAC Subdisplay Unit (zonder audiosysteem)
Maar ik denk dat de PA50-codes waarschijnlijk nog steeds een losse verbinding zijn, maar ik moet de thread opnieuw lezen op zoek naar PA96 B1905 en PA51 B2991 of ze misschien googelen.
De auto had een lege batterij toen ik hem ophaalde, dus ik weet niet of dat iets met de codes te maken kan hebben? Ik zal ook de kwaliteit van de batterij en de niveaus controleren.
Maar morgenochtend zal ik de codes wissen en kijken wat er terugkomt en ik zal ook de zekeringen controleren om er zeker van te zijn dat ze goed geplaatst zijn.

Foutcodes

Ik heb het volgende en zou dankbaar zijn voor wat advies

pa10 b1008, b1011
pa50 b1150, b1155, b1156, b1157, b1159 b,1160, b1188
pa74 b2350, b2357, b2356, b2355
pa96 b1900
veel dank

DTC B1008: MICU verloor communicatie met de metercontrolemodule (A/T-bericht)
DTC B1011: MICU verloor communicatie met de metercontrolemodule (VSP/NE-bericht)
DTC B1150: Fout in de communicatiebuslijn
DTC B2350: Fout in de communicatiebuslijn
DTC B2357: Automatische verlichting/regensensor verloor communicatie met MICU (RM-bericht)
DTC B2356: Automatische verlichting/regensensor verloor communicatie met MICU (WIPSW-bericht)
DTC B2355: Automatische verlichting/regensensor verloor communicatie met MICU (HLSW-bericht)

Wis de berichten en controleer of ze terugkomen. Heeft u toevallig de meetmodule losgekoppeld?

Andrej

• Like
Reactions: Craig_ram
Natuurlijk, waarom niet, maar kun je het naar mijn land verzenden? Macedonië? Ik betwijfel het :)
Civinfo verzendt naar de hele wereld - er zouden naar verluidt pinguĂŻns in Antarctica zijn, met een Civinfo.com-sticker op hun billen! :p ...

Oké, ik heb nu hulp nodig, PayPal zegt "

Ons systeem staat niet toe dat u naar deze landen verzendt.

Macedonië
Stuur [Pottsy] een PM ...

DTC B1008: MICU Communicatie verloren met de metercontrolemodule (A/T-bericht)
DTC B1011: MICU Communicatie verloren met de metercontrolemodule (VSP/NE-bericht)
DTC B1150: Communicatiebuslijn fout
DTC B2350: Communicatiebuslijn fout
DTC B2357: Automatische verlichting/regensensor Communicatie verloren met MICU (RM-bericht)
DTC B2356: Automatische verlichting/regensensor Communicatie verloren met MICU (WIPSW-bericht)
DTC B2355: Automatische verlichting/regensensor Communicatie verloren met MICU (HLSW-bericht)

Wis de berichten en controleer of ze terugkomen. Heeft u toevallig de meetmodule losgekoppeld?

Andrej
hartelijk dank, ik geloof niet dat de meetmodule is losgekoppeld. Ik heb alle fouten gewist, dus ik zal afwachten of er nog meer verschijnen.. maar bedankt voor uw tijd

Veel dank aan alle bijdragers aan deze thread!
Ik heb het probleem met het waarschuwingslampje voor oliesensorstoring. De lokale Honda-dealer heeft de auto gecontroleerd en wil ÂŁ 96,00 om de software-update uit te voeren. Er werden geen andere problemen genoemd, dus heb ik gelijk als ik denk dat ik deze methode kan gebruiken om het waarschuwingslampje te resetten.

Nogmaals bedankt

DTC B1008: MICU Communicatie met de Gauge Control Module verloren (A/T Bericht)
DTC B1011: MICU Communicatie met de Gauge Control Module verloren (VSP/NE Bericht)
DTC B1150: Communicatiebuslijn Fout
DTC B2350: Communicatiebuslijn Fout
DTC B2357: Automatische verlichting/regensensor verloor communicatie met MICU (RM Bericht)
DTC B2356: Automatische verlichting/regensensor verloor communicatie met MICU (WIPSW Bericht)
DTC B2355: Automatische verlichting/regensensor verloor communicatie met MICU (HLSW Bericht)

Wis de berichten en controleer of ze terugkomen. Heeft u toevallig de gauge module losgekoppeld?

Andrej
Dit kan gebeuren als je de auto laat afslaan...

Ik heb wat gekregen en het maakt me bang.

Computer zegt nee....
Mijn nieuwe auto zou geen DTC-codes moeten hebben, ik wou dat mijn computer zei wat Carol Beer het beste zegt.

Het interieurlicht knipperde ook tijdens deze test.
PA74
B2355
------
PA74
B2356
------
PA74
B2357

En Honda zal niet weten dat ik deze DTC-code-pull met folie heb gedaan, toch?

Ik heb er een paar en het maakt me bang.

Mijn nieuwe auto zou geen DTC-codes moeten hebben, ik wou dat mijn computer zei wat Carol Beer het beste zegt.

Het interieurlicht knipperde ook tijdens deze test.
PA74
B2355
------
PA74
B2356
------
PA74
B2357

En Honda zal niet weten dat ik deze DTC-code pull met folie heb gedaan, toch?
DTC B2355: Automatische verlichting/regensensor Communicatie verloren met MICU (Cars Brain)
DTC B2356: Automatische verlichting/regensensor Communicatie verloren met MICU
DTC B2357: Stroomdetectie lage stroomkringstoring van het raam van de bestuurder

141 - 160 of 288 Posts