Als iemand DTC's heeft, plaats ze hier en ik zal kijken of ik de decodeer heb.
B1905/74. Middenairbagsensor ontvangt een kortsluitingssignaal 5 keer aan de voorkant van de passagierszijde ... DTC's anders dan DTC B1905, B1906, B1907, B1908 of ...Kan iemand mij vertellen wat de volgende codes betekenen. Alvast bedankt.
PA96 B 1900
1905
1906
Met deze How To **** u de DTC's (diagnostische foutcodes) lezen die de auto opslaat. U hoeft geen ÂŁ1000's uit te geven aan het Honda Diagnostic System, en zelfs geen ÂŁ10's aan de speciale tool "MPCS short connector" (07WAZ-0010100). Zoek in plaats daarvan naar het volgende:
View attachment 4830
Let op: het is niet cruciaal om gerecycled materiaal te gebruiken, hoewel het uiteraard helpt om de planeet te redden.
Doe dit volledig op eigen risico. Doe het zoals gewoonlijk niet als u twijfelt.
Probeer een kleine hoek op te proppen en steek deze in het gat in de zekeringkast (bij uw rechterknie - RHD), zoals hieronder wordt weergegeven. Zorg ervoor dat u het nergens anders aanraakt.
View attachment 4831
Zet vervolgens het contact aan (positie 2). Wacht 10 seconden en uw foutcodes (indien aanwezig) verschijnen op de odo:
View attachment 4832
U **** op i op het stuur drukken om naar de volgende te gaan, totdat u het volgende ziet:
View attachment 4833
Als u geen fouten heeft, staat er "DTC NO".
Als u een fout wilt wissen, houdt u SEL/RESET langer dan 10 seconden ingedrukt. Dit zou echter echt dom zijn, want dan weet de dealer niets van een fout en zal deze niet gratis onder garantie repareren. Het kan zelfs een fout verbergen die vervolgens vreselijke schade veroorzaakt, dus dit is echt niet aan te raden.
U **** zien dat ik een DTC "B1235" heb van module 51 (airco). B1235 is "Een probleem in de luchtmengingregeling van de bestuurder, deur of motor", dus het is maar goed dat hij volgende week voor onderhoud gaat.
Ik weet niet zeker uit welke modules deze methode zal lezen, maar hij leest zeker de MICU, de meterregelmodule en de airco.
Als iemand DTC's heeft, plaats ze hier en ik zal kijken of ik de decode heb.
DTC Probleemoplossing: B1168Ideeën over de oorzaak van code B1168?? Heb geprobeerd de code te wissen en de batterij los te koppelen, maar het controlelampje van de motor blijft branden
Als je naar onze voorpagina kijkt, zul je zien dat alle Honda's welkom zijn!...Mijn excuses voor het crashen van een Civic-forum terwijl ik een 04 Accord Tourer bezit, maar dit is een noodkreet aan Pottsy, want hij lijkt de enige genie op elk forum te zijn die mijn probleem is tegengekomen en misschien weet hoe het op te lossen!
Sinds ik op 23/09/11 privé een 2004 Accord Tourer Executive CDTI kocht, heb ik de sleutel opnieuw moeten laten coderen, een ECU-update en een nieuwe 680 ampère accu laten plaatsen bij mijn lokale Honda-dealer op 03/11/11 na een volledige diagnose, maar een week later krijg ik weer het intermitterende knipperende groene sleutellicht, samen met de handrem, de achterklep en het gloeilampje op het dashboard wanneer het voertuig is vergrendeld, stilstaat en de sleutel is verwijderd. Moet de auto ontgrendeld laten staan, anders krijg ik de volgende problemen:
• De startonderbreker trekt de accu leeg.
• Centrale vergrendeling werkt af en toe bij gebruik van de sleutel.
• Richtingaanwijzers en zijlichten beginnen te knipperen (maar geen alarmsignaal). De auto weet niet of hij vergrendeld/open is en schakelt zichzelf daarom in/uit.
• Het achterruit aan de passagierszijde is vanzelf opengegaan. Zou het een defecte solenoïde kunnen zijn?
• Als de auto is vergrendeld en de sleutel uit het contact is verwijderd, kunnen de elektrische ramen nog steeds worden geopend.
Mijn lokale Honda-dealer heeft gezegd dat ik nu een "Gauge Control Module" nodig heb (ik weet alleen wat dit is door Pottsy) en ze komen met een prijs bij me terug, denk je echt dat dit de oorzaak is van mijn probleem met de knipperende groene sleutel et al. of moet ik erop aandringen te wachten tot de Master Honda Technician de volgende keer in Swansea is? Hartelijk dank bij voorbaat!