2006+ Honda Civic Forum banner
101 - 113 of 113 Posts

·
Registered
3 Posts
I can see the date to be 1/1/2003 but the time wont change. (it is still the random time as before). Do I need unplug the battery so the time will be reset to satelite's sync?

Edit: You need to "reset" the sat nav in order to initate the sync sequence. After that, it works as described.

·
Registered
15 Posts
Thank you! problem solved!.
After 17th Aug when the system’s internal calendar recalibrates, the clock will show the correct GPS time but most likely be off by 1 hour because the system’s internal calendar interprets the daylight saving time (DST) change incorrectly.
Now i can adjust the time correctly, and it's not affected every time the vehicle’s power is cycled off and then on, so i set the “Auto Daylight Saving” function to “OFF" and I adjusted the clock manually.

·
Registered
1 Posts
Dadi di Google Translate;

Buona notte. Ho un problema con l'ora del mio navigatore satellitare.

Ad oggi ho un problema che non sincronizza l'ora del browser con quella dell'auto. Ho cercato nel forum e ho visto un problema ricorrente, ma è diverso dal mio.

Il mio problema è nell'orario della navigazione satellitare, non così perchè ha la data del 20/05/2002. Perché l'ora del satellite è sbagliata?

Per questo motivo non è sincronizzato con l'orologio dell'auto. Se entro in un garage dove non c'è il segnale satellitare, posso cambiare l'ora nel menu segreto. A quel punto, sincronizzare l'ora con l'ora dell'auto. Ma una volta che esco per strada e prendo un segnale, cambia alla data del 2002.

qualcuno ha lo stesso problema? Se sono solo, qual è il modulo che non funziona? il dvd o il modulo radio dove sono i comandi? Ho messo delle foto per vedere.
[/CITAZIONE ]

Magicamente, ieri il Sistema NAVI è tornato a funzionare !

:D:D:D:D:D

·
Registered
7 Posts
To get my car's time back to being correct do I need to follow the instructions in the PDF i.e. disconnect battery just before 1pm or was that only relevant before August? Will be nice to get the time correct again!
If you have to reset the sat nav is this just disconnecting the battery too or is there another process? Thanks.

nvm I can just manually adjust my clock in the way you'd expect now 🥳

101 - 113 of 113 Posts